تقاضای ۶۴ زوج متقاضی طلاق سمنان با مشاوره به سازش انجامید.

یک هزار و ۶۰۸ نفر در نیمسال نخست سال ۹۸ به مراکز مشاوره کاهش طلاق این اداره کل مراجعه کردند که پس از دریافت مشاوره، ۶۴ زوج سازش کردند.

علیرضا ایزپور روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: سال ۹۷ یک هزار و ۹۶۳ نفر به مراکز مشاوره کاهش طلاق اداره کل بهزیستی استان مراجعه کردند که ۱۴۰ زوج پس از گفت و گو با مشاوران این مراکز، با یکدیگر سازش کردند.

وی افزود: آموزش پیش از ازدواج در سال ۹۷ برای هفت هزار و ۸۳۱ نفر در استان سمنان انجام شد که این آمار در ۶ ماهه نخست امسال یک هزار ۶۲۸ نفر  است.

ایزدپور، به آموزش زندگی و خانواده که مربوط به ۵ سال اول زندگی مشترک زوج ها است اشاره و بیان کرد: سال ۹۷ این آموزش برای هشت هزار و ۹۰۴ نفر به اجرا درآمد و نیمسال نخست امسال نیز یک هزار و ۸۰۴ نفر آموزش زندگی و خانواده را توسط مشاوران اداره کل بهزیستی استان سمنان دریافت کردند.

وی بیان کرد: اداره کل بهزیستی استان سمنان با دارا بودن ۲۶ مرکز مشاوره و توزیع ۲۵۰ میلیون ریال «یاری برگ» به ارایه مشاوره ۳۱۸ نفر از افراد نیازمند مشاوره با درآمد مالی کم پرداخته است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: ۶ هزار نفر از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ خدمات مشاوره دریافت کردند و چهار هزار نفر نیز به صورت حضور به مراکز مشاوره مراجعه کردند.
بهزیستی پیشتاز در کاهش آسیب‌های اجتماعی
مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی با عنوان سراج بیان کرد: در نیمسال نخست ۹۸ یک هزار و ۴۰۰ نفر توسط ۱۳ گروه در سنین ۱۵ تا ۶۰ سال در شهرستان‌های شاهرود، سمنان و گرمسار توسط این سامانه مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: اجرای این سامانه موجب تدوین اطلس آسیب های اجتماعی و شناسایی عوامل خطر و تعیین کننده شده است.

ایزدپور بیان کرد: سازمان بهزیستی کشور از طریق معاونت‌های امور اجتماعی و توسعه پیشگیری در امر کنترل و کاهش طلاق وارد عمل شده است و در حال انجام اقداماتی در این زمینه است.

وی، فعالیت‌های سازمان بهزیستی کشور در زمینه کاهش طلاق را بر محور آموزش، مشاوره، حمایت اجتماعی و سلامت بیان و تاکید کرد: آموزش پیش از ازدواج، تربیت مربی، آموزش زندگی و خانواده و مشاوره در کاهش طلاق، از جمله اقدام هایی است که به منظور کاهش آسیب اجتماعی طلاق انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان، یکی دیگر از اقدام های موثر در امر آموزش را اجرای دو طرح مانا و ماد عنوان و بیان کرد: این طرح‌ها با همکاری آموزش و پرورش در حال اجرا است که در طرح مانا در ۶ ماهه نخست امسال۲۵۷ نفر در ۱۸ گروه مورد پایش قرار گرفتند.

اجرای طرح مانا یا مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران،  از گسترش آسیب‌های فردی و اجتماعی به ویژه اعتیاد در بین نوجوانان جلوگیری می‌کند.  طرح مانا در قالب سه محور آموزش مهارت‌های اجتماعی، اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ویژه نوجوانان دختر و پسر ۱۳ تا ۱۸ ساله شهری و روستایی به ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهرهاست که از طریق پایگاه‌های سلامت اجتماعی جذب می‌شوند.

 

کد خبر 6229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد