گردهمایی بزرگ  ناشنوایان در شیراز

مدیرکل بهزیستی فارس :یکی از مشکلات ناشنوایان برقراری ارتباط با دیگر افراد جامعه می باشد و به همین دلیل در زمینه اشتغال مشکلاتی برای این عزیزان وجود دارد

گردهمایی بزرگ  ناشنوایان  بمناسبت هشتم مهر روز جهانی ناشنوایان با حضوردکتر موسوی مدیرکل  بهزیستی  فارس . حمیدگودرزی معاون توانبخشی وجمعی از مسئولین استانی در باغ جنت برگزار شد.

در این گردهمایی دکتر موسوی ضمن تبریک وگرامیداشت این روزبا اشاره به شعار امسال که زبان اشاره  حق همه ناشنوایان است بیان داشت :یکی از مشکلات  ناشنوایان برقراری ارتباط با دیگر افراد جامعه می باشد  و به همین دلیل در زمینه اشتغال مشکلاتی  برای این عزیزان وجود دارد

بنابرین یکی از برنامه های اداره کل بهزیستی برگزاری دوره های  آموزشی زبان اشاره برای اقشار مختلف جامعه و کارمندان دستگاهای دولتی  میباشد .

وی بیان داشت :جامعه  باید شناخت درستی از این عزیزان داشته باشد،متاسفانه برخی از مردم  بجای تکریم ،برخورد ترحم آمیز دارند که این مسئله آسیب زا میباشد شناخت توانایی ها این عزیزان کمک بسیاری جهت فراهم آمدن شرایط فعالیت و اشتغال آنان را خواهد داشت.

دکتر موسوی با بیان اینکه در چندین سال اخیر اجرای برنامه غربالگری  کودکان در بدو تولد انجام میشود گفت امسال ۳۶۰۰۰ کودک غربال شده که تعداد ۱۲۰ مورد شناسایی و۴۰ مورد نیاز به کاشت حلزون داشته که با اقدام به موقع ،از ناشنوایی آنان پیشگیری شده است.

کد خبر 6202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد