۹ مرکز نگهداری از سالمندان در استان سمنان فعال است.

سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه تلاش این سازمان برای ارائه خدمات به سالمندان در کنار خانواده است، گفت: ۹ مرکز نگهداری از سالمندان در استان فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزد پور  مدیر کل بهزیستی استان سمنان بعدازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به مناسب روز جهانی سالمند به میزبانی سالن جلسات بهزیستی سمنان ضمن بیان اینکه ۹ مرکز نگهداری از سالمندان در استان فعال است، ابراز داشت: از این تعداد چهار مرکز به‌صورت شبانه‌روزی و پنج مرکز روزانه اداره می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه در طرح‌های بهزیستی، توانمندسازی جوامع تحت پوشش به‌عنوان مهم‌ترین هدف دنبال می‌شود، افزود: معتقدیم جایگاه و منزلت اجتماعی سالمندان باید در خانواده و جامعه حفظ شود، از این‌رو بهزیستی خدمات در منزل را نیز به اقدامات خود افزون کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه هویت بخشی به سالمند، نگهداری آن‌ها در کنار کودکان و القا احساس شورونشاط به آن‌ها در هدف‌گذاری این سازمان گنجانده‌شده است، ابراز داشت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت طرح شیوه زندگی سالم در سالمندی کلید زده شد تا امکان دسترسی مناسب سالمندان را به خدمات شهری بیشتر کند.

ایزد پور بابیان اینکه شهر دوستدار سالمند مؤلفه‌هایی نظیر فضاسازی معابر و حمل‌ونقل را در کارنامه خود رعایت می‌کند، تصریح کرد: بهزیستی استان سمنان علاوه بر اینکه به ۱۵۰ سالمند خدمات در منزل را ارائه می‌دهد و با پرداخت کمک‌هزینه وسایل توان‌بخشی، مناسب‌سازی و دسترسی منزل و خودرو و غیره ابراز راحتی این بخش از جامعه را فراهم می‌کند.

وی افزود: طرح بنیاد فرزانگان به‌منظور ارتقای جایگاه پیشکسوتان و سالمندان هم‌زمان با سراسر کشور در شهرهای سمنان و گرمسار نیز در حال اجرا است که این مرکز در دامغان نیز به‌زودی افتتاح می‌شود.

کد خبر 6181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد