مبلغ ترخیص کودکان از مراکز بهزیستی ۱۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، گفت: مبلغی که برای ترخیص کودکان از مراکز نگهداری بهزیستی درنظر گرفته از ۱۸ میلیون تومان با ۱۰ درصد افزایش به ۲۰ میلیون تومان رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایرنا، «سعید بابایی» مدیرکل دفتر  امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان این مطلب، افزود: برخی فرزندان ممکن است چون آموزش یا مهارتی ندارند این مبلغ را به سرعت و به اشتباه خرج کنند؛ بنابراین امسال تاسیس مراکز رشد برای فرزندان بهزیستی آغاز شده است.

مدیرکل دفتر  امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، اضافه کرد: در مراکز رشد بهزیستی، خلاقیت فرزندان مراکز نگهداری مورد توجه قرار می‌گیرد برای ایجاد یا افزایش مهارت‌ها زمینه‌سازی می‌شود و در نهایت این مهارت‌ها و آموزش‌ها منجر به اشتغال فرزندان بهزیستی می‌شود.

وی با بیان اینکه به جای اینکه از واژه «ترخیص» برای فرزندان بهزیستی استفاده کنیم، فرآیند مستقل شدن آنان را پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: برای تعیین مبلغ ترخیص فرزندان بهزیستی، هر سال شورایی تشکیل می‌شود؛ این در حالی است که پس از ترخیص همچنان خدمات مشاوره‌ای برای فرزندان بهزیستی ادامه دارد و گاهی ممکن است آنان خدمات موردی نیز دریافت کنند.

بابایی، در پایان یادآور شد: نباید احساس کنیم فرزندان از بهزیستی جدا می‌شوند، چون آنان همواره به مراکز  بهزیستی، بازگشت دارند؛ چراکه احساس عاطفی با بسیاری از همکاران و خانواده‌های پرسنل بهزیستی دارند.

کد خبر 6091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =