اولویت فعالیت‌های بهزیستی بر تقویت خدمات اجتماعی و توانبخشی است

رئیس سازمان بهزیستی کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه گیلان از راه اندازی سامانه جامع فرزندخواندگی به صورت سراسری خبر داد و گفت: اولویت فعالیت‌های بهزیستی بر خدمات اجتماعی و توانبخشی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بهزیستی به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر خدمت ارائه می‌کند، گفت: یک میلیون و ۴۵۰ هزار معلول جسمی حرکتی و بیماری روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار از بهزیستی مستمری ماهانه دریافت می‌کنند، افزود: از سال گذشته پرداخت مستمری به این خانوارها ۳ برابر شده است.

وی با بیان اینکه تنها روی فعالیت‌های حمایتی متمرکز نیستیم، گفت: اولویت فعالیت‌های بهزیستی بر خدمات اجتماعی و توانبخشی است.

قبادی‌دانا با بیان اینکه ۲۵۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش هستند، بیان کرد: ۲۶ هزار فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و از این تعداد ۱۰ هزار نفر در مراکز بهزیستی نگهداری شده و مابقی نیز در خانواده‌های جایگزین هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان از راه اندازی سامانه جامع فرزندخواندگی به صورت سراسری خبر داد.

کد خبر 609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد