پیام سرپرست بهزیستی استان یزد به مناسبت روز جهانی سالمندان

سرپرست بهزیستی استان یزد طی پیامی به مناسبت نهم مهرماه روز جهانی سالمندان این روز را به پیشکوستان تبریک گفت.

در این پیام امده است:

هدف از نامگذاری نهم مهرماه در تقویم جهانی به نام سالمندان در واقع  تکریم از مقام و منزلت پیشکسوتانی است که سالیان متوالی در بخش های مختلف جامعه به ایفای نقش پرداخته اند و امروز با کوله باری از تجربه در دوره کمال، پختگی، بردباری، خردمندی، شکیبائی و صلابت به سر می برند.

سالمندی پدیده ای است که از دوران کودکی آغاز می شود افزایش جمعیت سالمندی در استان یزد و کسب رتبه 13 کشوری بیانگر بالا بودن نرخ امید به زندگی در استان است و این مهم ما را بر آن می دارد با در نظر گرفتن پیامدهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی آن بیش از پیش نسبت به فراهم آوردن بسترهای سالم زیستن سالمندان را فراهم آوریم.

بهزیستی به عنوان دبیرخانه شورای سالمندان استان همواره مدنظر دارد به طور مداوم برنامه ها و راهکارهایی را که به ارتقاء کیفیت زندگی سالمندی می انجامد با همکاری کلیه دستگاهها و نهادهای مرتبط پیگیری و اجرا شود و در همین راستا اقدام به گسترش مراکز روزانه سالمندی نموده است.

امسال روز جهانی سالمندان با شعار « فرصت  های برابر برای همه سنین» نامگذاری شده است این روز به همه سالمندان و پیشکسوتان استان که نماد تجربه یک نسل هستند، تبریک می گویم. امید که با تأسی از سخن پیامبر اعظم که فرمودند: «سالمندان خود را گرامی  بدارید» بتوانیم جامعه‌ای پویا و امیدبخش برای بهترزیستن همه گروه‌های سنی بویژه سالمندان فراهم کنیم.

کد خبر 6055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد