اشتغال و مسکن مهمترین دغدغه ناشنوایان استان

مدیر کل بهزیستی هرمزگان اشتغال و مسکن را مهمترین دغدغه نانشوایان استان عنوان کرد.

غلامحسین رنجبر مدیر کل بهزیستی هرمزگان در مراسم بزرگداشت روز جهانی ناشنوایان در بندرعباس، هفته جهانی ناشنوایان را فرصتی مغتنم برای ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان، گسترش زبان اشاره و آگاهی مسئولین و عموم مردم از مشکلاتی که این قشر با آن رو به رو هستند دانست .

 وی اشتغال و مسکن را مهمترین دغدغه نانشوایان استان عنوان کردو افزود: با واگذاری 100 واحد مسکونی به نانشنوایان ، تنها بخشی از مشکلات ناشنوایان در بندرعباس مرتفع گردیده ، اما در روستاها و سایر شهرستانها هنوز مشکلات زیادی وجود دارد.

رنجبر تصریح کرد : در بحث اشتغال نیز، اجرای قانون سه درصد استخدام معلولین ویژه معلولین واجد شرایط و دارای تحصیلات مرتبط است و اجرای این قانون نیز راهکاری برای رفع صد درصدی مشکل اشتغال افراد دارای معلولیت نخواهد بود.

وی به تفاهم نامه همکاری منعقده بین بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای در راستای ارتقاء سطح توانمند ی مهارتی و آماده سازی شغلی جامعه هدف بهزیستی اشاره داشت و گفت : افراد تحت حمایت بهزیستی می توانند با مراجعه به مراکز فنی و حرفه ای و کسب مهارت های لازم ، تسهیلات قرض الحسنه ویژه اشتغال زایی دریافت کنند و در مسیر اشتغال پایدار و حضور موفق در عرصه ها و محیط های کار قدم بردارند.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان به توانمندی ها و فعالیت های خوب کانون ناشنوایان و درخشش معلولین ناشنوا در عرصه های مختلف اشاره داشت و افزود : ما همیشه همراه ، همدل و حامی ناشنوایان بوده و خواهیم بود .

گفتنی است در این مراسم که با حضور فرزاد ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری بندرعباس ، معاونین و مسئولین بهزیستی هرمزگان ، ناشنوایان و خانواده های آنان همراه بود از 14 نفر از ناشنوایان موفق با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

اجرای نمایش ، سرود و هنرنمایی کودکان و معلولین ناشنوا بخش دیگری از مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان بود.

کد خبر 5995

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد