کمبود اعتبار، بهانه‌ای برای مغفول ماندن مناسب‌سازی نباشد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: کمبود اعتبار، بهانه‌ای برای مغفول ماندن مناسب‌سازی نباشد.



 
به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمد محمدی‌قیداری صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی اظهار کرد: این مقوله از نظر فرهنگی ممکن است که در اذهان مدیران جا افتاده باشد، ولی به نظر می‌رسد که در اذهان بازاریان و مردم آن‌طور که باید جا نیفتاده است. این در حالی است که اقشار مختلف مردم، با همه اماکن عمومی سر و کار دارند و فقط مناسب‌سازی ادارات و دستگاه‌ها نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیاز جامعه باشد.
 
این مسئول با بیان این‌که دستگاه‌ها نباید محدودیت اعتبارات را بهانه‌ای برای پشت گوش انداختن مقوله مناسب‌سازی قرار دهند، ادامه داد: اصناف می‌توانند با فراغ بال بیشتری برای مناسب‌سازی اقدام کنند؛ چراکه به اندازه دستگاه‌ها با کمبود اعتبار مواجه نیستند و چندان درگیر بروکراسی‌های پیچیده اداری نمی‌شوند. برای این منظور، باید راهبردهای مشخصی داشته باشیم و آسیب‌شناسی را در اولویت قرار دهیم.
 
وی افزود: خوشبختانه قانون، بستری را فراهم کرده است تا با اقشاری که بدون دلیل، مناسب‌سازی را در نظر نگرفته‌اند برخورد شود. برای همین منظور، انجمن‌ها، نهادها و تشکل‌ها می‌توانند مطالبات خود را پیگیری کنند تا رویکردها و راهبردهای جدید در نظر گرفته شود.
 
محمدی‌قیداری تصریح کرد: با توجه به ارزیابی صورت گرفته از وضعیت مناسب‌سازی دستگاه‌های اجرایی، عمده مشکل مطرح شده، اختصاص بودجه کافی برای انجام مناسب‌سازی و یا تکمیل پروژه‌های جدید است. از همین‌رو، دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استدعای مساعدت ویژه دارد.
 
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به تاثیر فرهنگ عمومی در امر مناسب‌سازی و نقش موثر رسانه ملی در افزایش میزان آگاهی شهروندان، ضروری است که صدا و سیما نسبت به تهیه و پخش رایگان کلیپ و تیزرهای آموزشی مربوط به مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری در شبکه‌های ملی و استانی اقدام کند.
 
معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان نیز در ادامه گفت: آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که در حال حاضر امکان انجام مناسب‌سازی ندارند، لازم است که جهت پاسخ‌گویی به معلولان و سالمندان، نسبت به استقرار میز خدمت و یکی از معاونان در ورودی ادارات اقدام کنند.
 
فرهاد میرزایی تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم دبیرخانه مناسب‌سازی که برای سومین سال متوالی اجرا شد، ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی در شاخص‌های عمومی از جمله مناسب‌سازی است. ماحصل این ارزیابی نیز توجه ویژه مدیران به رفع موانع فیزیکی و اقدامات قابل توجهی است که در این راستا انجام گرفته است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

کد خبر 596

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد