تامین اعتبارات لازم برای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان

ئیس فراکسیون حمایت از معلولان مجلس شورای اسلامی، از دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تامین اعتبارات لازم جهت اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از خانه ملت، «زهرا ساعی» رئیس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی، با اعلام خبر تامین اعتبارات لازم برای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در تشریح جزییات آن، گفت: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در سال 96 بعد از گذشت 14 سال با تلاش اعضای کمیسیون مشترکی که به منظور بررسی لایحه‌ای که بدین منظور تدوین و به مجلس فرستاده شد، تشکیل شده بود به تصویب رسید، اما رئیس جمهور آن را در اردیبهشت سال 97 ابلاغ کرد به همین دلیل ما نتوانستیم ردیفی در بودجه برای اجرای آن تعیین کنیم.  

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:  در بهمن ماه سال گذشته تلاش زیادی برای تامین اعتبارات لازم برای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان کردم، چرا که کمیسیون تلفیق بودجه محدودی را برای حوزه معلولان تعیین کرده بود، به همین دلیل نامه‌ای به آقایان تاجگردون رئیس این کمیسیون و قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کل کشور نوشتم و از آنها درخواست کردم تا اعتبارات لازم برای اجرای این قانون را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: ما در کمیسیون اجتماعی نیز در جهت تخصیص بخشی از درآمد حاصل از قطع یارانه‌های پردرآمدها که در یکی از تبصره‌های قانون هدفمندی یارانه ها وجود دارد، تلاش کردیم تا تامین اعتبارات برای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان نیز در کنار زنان سرپرست خانوار لحاظ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: به دنبال پیگیری‌هایی که برای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان انجام دادیم در نهایت هفته گذشته قرار شد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور قطعی برای عملیاتی شدن این قانون را صادر کند که نویدی برای جامعه معلولان جهت بهبود نحوه ارائه خدمات به آنها خواهد بود.

ساعی، تاکید کرد: آنچه مسلم است بعد از تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای این قانون می‌توان در جهت تسهیل و بهبود ارائه خدمات به جامعه معلولان به ویژه در حوزه بهداشت و درمان و افزایش یارانه های این بخش گام اساسی برداشت.

رئیس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی، در پایان از رئیس سازمان بهزیستی کشور خواست تا برای هزینه‌کرد این میزان اعتبارات، توجه به افرادی که دارای درصد معلولیت بالاتری هستند و خانواده‌های دارای چند معلول را در اولویت قرار دهد تا پرداخت کمک هزینه به آنها افزایش یابد.

کد خبر 5953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    0 0
    با سلام لطفا مشکلات معلولان نخاعی سرپرست خانوار پیگیری کنید.

خدمات الکترونیک پرکاربرد