پرداخت کامل یارانه ۸۹ مرکز آموزشی و توانبخشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی 

صبح امروز همزمان با هفته ناشنوایان، مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی (کم شنوا و ناشنوا) "پژواک "میزبان دکتر"وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور" بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور در بازدید از این مرکز که تاکنون موفق شده از ۳۰۰ کودک دختر و پسر زیر ۶ سال ۱۳۰ نفر را راهی مدارس کند بازدید کرد.

وی در جربان بازید با مادران کودکان این مرکز از نزدیک گفت و گو کرد و در جریان روند کار این مرکز که به  گفته خانواده کودکان بسیار مطلوب و قابل تقدیر است قرار گرفت.

وی در این بازدید و با تشریح  فعالیت‌های سازمان در زمینه حمایت از افراد ناشنوا و کم شنوا از جمله؛ عمل کاشت  حلزون، گفت: رضایت مادرانی که کودکانشان در این مرکز آموزش می بینند نشان می دهد که خروجی کار این مرکز و فعالیت همکاران آن بسیار ارزشمند است که باید دیده شود.

وی همراه بودن مادران در این مرکز را یکی از نقاط قوت مرکز دانست و افزود: یکی از فاکتورهای موفقیت این مرکز همین امر است که موجب متفاوت بودن آن می شود. در واقع امروز می  توان حاصل تدوین آیین نامه هایی را که طی سالهای گذشته انجام شده را در این مرکز دید.

به گفته قبادی دانا، تاکنون با کمک دولت و" ان .جی .او" ها کارهای خوب وزیادی برای  افراد  معلول  و ناشنوا انجام شده بطوریکه امروزدیگر  ناشنوایی بعنوان یک مشکل مطرح نیست، ولی هنوز کاستی هایی وجود دارد.

رییس سازمان پس  از بازدید از  این  مرکز از پرداخت هزینه تغذیه کودکان تحت پوشش مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی (کم شنوا و ناشنوا) توسط  سازمان بهزیستی، استاندارسازی و مناسب سازی فضای مراکز و پرداخت کامل  یارانه ۸۹ مرکزی که در این خصوص فعالیت می‌کنند، خبر داد. 

در ادامه کارشناس فنی و گفتار درمانگر مرکز پژواک، گفت: ظرفیت این مرکز ۷۵ نفر بوده که اواخر سال ۱۰ درصد پشت نوبت ثبت نام و ۱۵ درصد خروجی داشته است.

وی، افزود: کودکان تحت پوشش این مرکز از کم شنوا و ناشنوا خارج شده و به جامعه عادی بر می گردند، بطوریکه امسال ۱۷ کودک از  این  مرکز  خارج شده  که  از  این  تعداد  ۱۱ نفر راهی مدارس  عادی شدند.

کد خبر 5899

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =