ضرورت توجه سالمندان به ورزش روزانه

سرپرست بهزیستی مازندران با تاکید بر تاثیر ورزش بر شادابی روان و سلامت جسم افزود: افزایش قدرت بدنی در کنار توان روحی و فکری بالای سالمندان ، مانع بروز اختلال در روند زندگی آنها می شود.

با حضور دکتر جمال باقری سرپرست بهزیستی مازندران و به همت دانشگاه نوشیروانی بابل، مراسم روز جهانی سالمندان در بابل برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، دکتر باقری با بیان اینکه سالمندی بخش اجتناب ناپذیر زندگی هر انسان است، گفت: طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی افراد بالای 60 سال سالمند محسوب می شوند اما می توان با تمهیداتی از جمله تغذیه سالم، ورزش و اصلاح سبک زندگی این پروسه را به تعویق انداخت.
وی با تاکید بر تاثیر ورزش بر شادابی روان و سلامت جسم افزود: افزایش قدرت بدنی در کنار توان روحی و فکری بالای سالمندان ، مانع بروز اختلال در روند زندگی آنها می شود.
باقری با بیان اینکه 13 درصد از جمعیت مازندران را سالمندان تشکیل می دهند، تصریح کرد: مازندران دومین استان دارای بیشترین سالمند در کشور است و این مهم مسئولیت برنامه ریزان و سیاستگذاران را دو چندان می کند.
سرپرست بهزیستی مازندران بر اهمیت مناسب سازی اماکن و معابر عمومی و برنامه ریزی همسو با آسایش سالمندان در جامعه تاکید کرد و گفت: در سال 2050 تقریبا یک سوم جامعه به دوران سالمندی می رسند که در حوزه های فردی و اجتماعی تدابیر جدی را می طلبد.
به گفته وی، ضروریست تا دستگاه های مختلف با نگاه ویژه به حوزه سالمندان بسترهای لازم را برای زندگی بهتر آنها را در استان فراهم نمایند.
باقری خواستار انتقال تجربیات، انتقادات و پیشنهادات سالمندان به مدیران و برنامه ریزان شد و اظهار کرد: سالمندان با کوله باری از تجربه، بهترین مشاوران برای مدیران و تصمیم گیران به جهت بهبود شرایط فعلی هستند.

کد خبر 5881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد