در استان چهارمحال وبختیاری 3640 کم شنوا وناشنوا زیرپوشش بهزیستی قرار دارد

سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری با اشاره به خدمات این نهاد به جامعه معلولان گفت: هم اکنون ۱۵۳ نفر معلول ناشنوا و کم‌شنوا در استان پشت نوبت دریافت سمعک هستند.

 سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری با اشاره به خدمات این نهاد به جامعه معلولان، گفت: هم اکنون ۱۵۳ نفر معلول ناشنوا و کم‌شنوا در استان پشت نوبت دریافت سمعک هستند.

معصومه محمدی روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی ناشنوایان افزود: اولویت اعطای سمعک برای ناشنوایان و کم شنوایان با کودکان، دانش‌آموزان و دانشجویان و سایر اقشار است که پس از تشکیل کمیته توانبخشی سمعک به این افراد با اولویت جامعه هدف زیرپوشش اعطا می‌شود.

وی، با تاکید بر اینکه کاشت حلزون یکی از مهمترین خدمات سازمان بهزیستی به معلولان ناشنوا و کم شنواست، گفت: پس از انجام غربالگری‌های شنوایی به خصوص در بیمارستان ، نوزادان مشکوک به ناشنوایی و کم‌شنوایی به پزشکان ارجاع داده می شوند تا افراد دارای اختلال در شنوایی شناسایی شوند.

محمدی با اشاره به اینکه طلایی‌ترین سن کاشت حلزون ۲ تا ۵ سال است، افزود: هم اکنون پشت نوبتی برای کاهش حلزون وجود ندارد.

وی به پوشش ۹۸ درصدی طرح غربالگری شنوایی نوزادان در بیمارستان‌های استان اشاره کرد و گفت: برای کاشت حلزون کمک هزینه ۵۰ میلیون ریالی پرداخت می‌شود.

محمدی اظهار داشت: هماکنون ۳ هزار و ۶۴۲ ناشنوا و کم شنوا در استان زیرپوشش بهزیستی هستند و ۲ انجمن ناشنوایان در شهرکرد و بروجن نیز فعال است.

وی کاشت حلزون، اهدا سمعک ، پرداخت کمک هزینه خرید باطری سمعک، پرداخت موردی ، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و شهریه دانشجویی و هزینه ایاب و ذهاب و همچنین اعطای تسهیلات اشتغال و مسکن را از مهمترین برنامه های سازمان بهزیستی برای حمایت از ناشنوایان عنوان کرد.

کد خبر 5872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد