نخستین مرکز تخصصی اتیسم شهرستان میبد هفته بهزیستی افتتاح می شود

نخستین مرکز تخصصی اتیسم شهرستان میبد با هدف ارائه خدمات به کودکان اتیسم ساکن در شهرستان میبد و اردکان، هفته بهزیستی افتتاح می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد نخستین مرکز تخصصی اتیسم شهرستان میبد با هدف ارائه خدمات به کودکان اتیسم ساکن در شهرستان میبد و اردکان، هفته بهزیستی افتتاح می شود.

 رئیس بهزیستی میبد با اعلام این خبر گفت: مرکز اتیسم رویای زیبا اولین مرکز اتیسم شهرستان است که دو شهرستان میبد و اردکان را تحت پوشش خود قرارخواهد داد.

سید محسن فلاح توجه به کودکان اتیسم را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: تشخیص سریع این اختلال در مهارت آموزی به کودکان اتیسمی تأثیر به سزایی را ایفاد می نماید.

وی افزود: بی توجهی به این کودکان مشکلات و هزینه های زیادی را در آینده متوجه جامعه و خانواده ها خواهد کرد، لذا باید بستر و شرایطی فراهم گردد تا این گروه از کودکان بتوانند در چنین مراکزی خدمات آموزشی را دریافت نمایند و اجتماع پذیری بیشتری را داشته باشند.

رئیس بهزیستی میبد با اشاره به نقش خانواده در آموزش به کودکان اتیسم اظهار داشت: باید آگاهی ها و آموزش های لازم به خانواده که دارای کودک اتیسم هستند داده شود تا راحت تر بتوانند با شرایط کودکان خود را سازگار نمایند.

 وی عدم اطلاع رسانی مناسب و در بعضی مواقع ناشناخته ماندن این اختلال را یکی مشکلات عمومی برشمرد و گفت: با ایجاد و گسترش چنین مراکزی و نیز استفاده از کادر مختصص و مجرب شرایطی فراهم می گردد تا خانواده ها بدون نگرانی و دغدغه ساعات و زمانهایی را به فرزندان دارای اختلال اتیسم اختصاص دهند.

فلاح بر تقویت مراکز اتیسم از نظر آموزشی تاکید کرد و گفت: این امر باعث می شود مراکز مطابق با استاندارهای روز دنیا قدم های موثری را در راستای ارائه خدمات مطلوب به این قشر از کودکان بردارند.


کد خبر 581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد