۶۴ مورد درخواست طلاق با مشاوره بهزیستی استان سمنان به سازش ختم شد

سمنان - مدیرکل بهزیستی استان سمنان از خیانت به‌عنوان مهم‌ترین عامل علت وقوع طلاق در استان نام برد و گفت: طی شش‌ماهه نخست امسال ۶۴ مورد طلاق با مشاوره بهزیستی به سازش ختم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزد پور بعدازظهر یکشنبه در نشست تشکل‌های خیریه استان سمنان با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی در دو معاونت دفتر آسیب دیدگان اجتماعی و دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان سمنان پیگیری می‌شود، ابراز داشت: سال گذشته تعداد ۱۴۰ مورد از طلاق‌ها با مراجعه مردم به مشاوران این حوزه منتهی به سازش شد که این رقم برای شش‌ماهه نخست سال جاری ۶۴ مورد را شامل می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه ۲۶ مرکز مشاوره عمومی، تخصصی و روان محلی در حوزه بهزیستی استان سمنان فعال است، افزود: مهم‌ترین عامل علت بروز طلاق در وهله نخست خیانت و سپس اعتیاد است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۹۶۳ نفر برای طلاق به بهزیستی مراجعه کردند، ابراز داشت: این رقم برای شش‌ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۶۸ مورد را در بردارد.

ایزد پور بابیان اینکه در سال گذشته شش هزار نفر به سامانه ۱۴۸۰ زنگ زدند و چهار هزار نفر مستقیم به مراکز بهزیستی مراجعه کردند، تصریح کرد: سال گذشته هفت هزار و ۸۳۱ نفر در شهرستان‌های مختلف استان مورد آموزش پیش از ازدواج قرار گرفتند که این رقم برای شش‌ماهه نخست امسال به یک هزار و ۶۲۸ مورد رسید که این مداخلات قبل از ازدواج می‌تواند در کاهش طلاق مؤثر باشد.

وی ضمن بیان اینکه آموزش زندگی خانواده برای پنج سال اول هشت هزار و ۹۰۴ مورد انجام شد، افزود: آموزش زندگی خانواده برای شش ماه نخست امسال یک هزار و ۸۰۴ مورد را شامل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران در سال‌جاری با همکاری آموزش‌وپرورش انجام شد، ابراز داشت: بر اساس این طرح ۲۵۷ نوجوان تحت پوشش بهزیستی استان در ۱۸ مورد، بررسی شدند.

ایزد پور از راه انذاری سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: در این سامانه می‌توان دستاوردهای پژوهشی بهره برد، به این شیوه که یک هزار و ۴۰۰ پرسش‌نامه توسط ۱۳ پرسش‌گر بین سنین ۱۳ تا ۶۰ سال در شهرهای دامغان، سمنان، گرمسار و شاهرود توزیع شد که نتیجه آن به‌زودی اعلام می‌شود.

وی افزود: طی شش ماه اول سال‌جاری تلاش شد تا با فعالیت در محور آموزش بتوانیم طلاق را کاهش دهیم که اقداماتی نظیر آموزش پیش از ازدواج، تربیت مربیان، آموزش زندگی خانواده، آموزش مهارت‌های اجتماعی، مشاوره، مشارکت اجتماعی دانش آموزان در این راستا صورت گرفت.

 

کد خبر 5800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد