دکتر موسوی مدیرکل بهزیستی فارس درواکنش به خبر فوت دو نوزاد شیرخوارگاه حضرت ولیعصر (عج) شهر صدرای شیراز در یکم و چهارم مهر ۹۸،علت را معلولیت اعلام کرد.

موسوی اعلام کرد: هر دو نوزاد، معلول و دچار عفونت بودند و دلیل فوت آنان نیز همین موضوع و نقص سیستم ایمنی بوده است.

دکتر سیدمرتضی موسوی مدیرکل بهزیستی فارس در واکنش به خبر فوت دو نوزاد شیرخوارگاه حضرت ولیعصر (عج) شهر صدرای شیراز در یکم و چهارم مهر ۹۸، علت را معلولیت ناشی از نارس بودن نوزادان اعلام کرد.

سید مرتضی موسوی اعلام  داشت: دو نوزاد ۳ و ۴ ماهه که در شیرخوارگاه حضرت ولیعصر (عج) نگهداری می‌شدند، در آی‌سی‌یوی بیمارستان نمازی فوت کرده‌اند.
وی دلیل بیماری یکی از این نوزادان میکروسفالی یا کوچکی مغز همراه با نارسی، مشکلات ریوی، نداشتن قدرت بلع و ابتلا به عفونت عنوان کرد.
مدیرکل بهزیستی فارس افزود: یکی دیگر از این نوزادان پدر و مادرش معتاد هستند و از همین رو دچار هپاتیت سی، سرخچه مادرزادی، شکاف کام و عفونت ریوی شد.
موسوی اعلام کرد: هر دو نوزاد، معلول و دچار عفونت بودند و دلیل فوت آنان نیز همین موضوع و نقص سیستم ایمنی بوده است.  
مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه این نوزادان معمولاً سرراهی هستند یا در زباله‌دانی‌ها رها می‌شوند، ادامه داد: از همین رو زمانی که آنان به بهزیستی سپرده می‌شوند، دچار بیماری شده‌اند و سالم نیستند.
وی عنوان کرد: هزینه درمان برخی از این نوزادان و کودکان شیرخوار به دلیل بروز مشکلات جسمانی یا بروز معلولیت بسیار زیاد است، با این حال، شرایط نگهداری این کودکان در شیرخوارگاه حضرت ولیعصر (عج) صدرا مطلوب است.
مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: این مرکز تنها مرکز نگهداری کودکان این چنینی است و در حال حاضر، ۷۰ پرسنل از ۱۲۰ کودک کمتر از سه سال در وضعیتی مناسب نگهداری می‌کنند.
موسوی همچنین نقش تغییر هیات مدیره این مرکز را در مرگ دو نوزاد یادشده رد کرد و اظهار داشت: شیرخوارگاه به صورت هیات امنایی اداره می‌شود که طبق زمانبندی تغییر می‌کنند؛ افزون براین تمام فعالیت‌های این مرکز زیر نظر اداره کل بهزیستی فارس است.
وی شایعه تغییر مدیریت بهزیستی فارس را به دلیل این واقعه رد کرد.

کد خبر 5788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد