البرز | جشنواره غذا با مشارکت سالمندان در محمدیه برگزار شد

به همت بهزیستی شهرستان البرز جشنواره غذا توسط سالمندان در شهر محمدیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان البرز ، جشنواره غذا با مشارکت سالمندان شهر محمدیه به ابتکار بهزیستی شهرستان البرز در مرکز نگهداری سالمندان شهر محمدیه برگزار شد.

در این جشنواره که با حضور صادق قندی بخشدار و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه برگزار شد محمدرضا نیکخواه بهرامی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان البرز گفت: به مناسبت ۹ مهرماه روز جهانی سالمندان از سوی بهزیستی شهرستان البرز برنامه های متنوعی پیش بینی شده که برگزاری جشنواره غذای سنتی از جمله آنهاست.

وی بیان کرد: استقبال بانوان سالمند از این جشنواره بسیار خوب بود و فضای نشاط بخشی را نیز برای آنها در مرکز نکهداری سالمندان ایجاد کرده است.

نیکخواه بهرامی تصریح کرد: در شهرستان البرز ۳  مرکزسالمندان راه اندازی شده که ظرفیت نگهداری از ۱۱۰ سالمند را دارد که یکی از آنها با ظرفیت ۵۰ نفر به صورت شبانه روزی در شهر محمدیه قرار دارد.

وی گفت: در دو مرکز دیگر هم در شهرهای الوند و محمدیه به سالمندان خدمت رسانی می شود.

رئیس بهزیستی شهرستان البرز یادآورشد: در این مراکز خدمات مختلفی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، آموزش های پزشکی و احکام و نیز برنامه های ورزشی، ارویی و تفریحی پیش بینی شده است.

نیکخواه بهرامی افزود: با توجه به استقبال خوب شهروندان از مراکز روزانه سالمندان  و حمایت های مدیرکل بهزیستی استان از این گونه طرح ها امیدواریم بتوانیم مراکز دیگر رابرای خدمت رسانی به سالمندان در این منطقه راه اندازی کنیم.

وی گفت: طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی سن ۶۰ سال را سالمندان می دانند که در سه دسته مستقل، نیمه مستقل و وابسته تعریف می شوند که برخی سالمندان جوان، میانسال و پیر هستند.

صادق قندی بخشدار محمدیه نیز در این جشنواره گفت: تکریم سالمندان در دین مبین اسلامی و قرآن مورد تاکید قرار گرفته و همه وظیفه داریم در این زمینه احترام بزرگان را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: سالمندان برکت جامعه و خانواده ها هستند و تکریم آنها از سوی فرزندان و شهروندان ضروری است زیرا همه ما نیز روزی به این دوران خواهیم رسید و نیازمند دتوجه دیگران می شویم.

بخشدار محمدیه یاد آورشد: بایدبه این نکته باور داشته باشیم که سالمندی موهبت الهی است وخداوند آن را به بشر اعطا کرده است و دیری نخواهد پایید که همه ما نیز به سالمندی می رسیم.

در این جشنواره به همه شرکت کنندگانی که با تهیه غذای سنتی و نیز اثار هنری ماننند نقاشی و صنایع دستی در این کار مشارکت کرده بودند هدایایی داده شد.

کد خبر 5779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد