لزوم رعایت اصول مناسب‌سازی در ساخت و سازهای پس از سیل

رئیس اداره بهزیستی پلدختر گفت: ساخت و سازهایی که در شهرستان سیل‌زده پلدختر انجام می‌شود باید با رعایت اصول مناسب‌سازی باشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان  عبدالرضا پاپی الوار  در جلسه ستاد مناسب سازی شهرستان پلدختر اظهار داشت: انتظار می‌رود ساخت و سازهایی که پس از سیل در سطح شهرستان پلدختر با توجه به خرابی های سیل از سوی شهرداری و بنیاد مسکن انجام می شود با رعایت کامل اصول مناسب سازی باشد تا در آینده نیاز به اصلاح طرح و دوباره کاری نباشد.

وی بر مناسب‌سازی معابر و خیابان‌های پلدختر تاکید کرد و افزود: بهزیستی تنها متولی مناسب سازی نیست و به عنوان دبیر ستاد وظیفه دارد بر اساس گزارش‌ها تعهدات اماکن عمومی را در این رابطه پیگیری و ارزیابی کند.

رئیس اداره بهزیستی پلدختر، شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی را دو رکن مهم در مناسب‌سازی عنوان کرد و گفت: شهرداری و دستگاه‌های دولتی این شهرستان موظف و مکمل هم برای فراهم کردن شرایط مناسب جهت حضور اقشار کم توان در سطح معابر و خیابان‌ها و اماکن عمومی هستند.

پاپی الوار افزود: اداره راه و شهرسازی موظف و مکلف است ساختمان ها را با رعایت کامل اصول مناسب سازی برای اقشار ناتوان به سایر دستگاه ها تحویل دهد.

وی یادآورشد: چهار هزار معلول شهرستان پلدختر، یک پنجم جمعیت این شهرستان را تشکیل می‌دهند و ۱۵ درصد از این جمعیت نیز سالمندان، کودکان و زنان باردار هستند.

کد خبر 5743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد