شناسایی ۱۱۰ کودک کار در اراک

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی از شناسایی ۱۱۰ کودک کار و خیابانی در اراک تا پایان اردیبهشت امسال خبر می‌دهد و می‌گوید: مساعدت‌های نقدی به خانواده‌های کودکان کار در استان مرکزی ارائه می‌شود.

اعظم علی مددی گفت : این در حالی است که در سال‌های گذشته بسته‌های حمایتی از سوی بهزیستی برای کودکان کار و همچنین خانواده‌های آنها در نظر گرفته شده بود، اما سعی بر این است که این مساعدت به صورت نقدی صورت گیرد تا کودکان بتوانند با توجه به نیازهای خود و خانواده، کالاهای مورد نظر خود را تهیه کنند.

ایشان افزود  :  به اقدامات دفتر آسیب‌دیدگان بهزیستی استان مرکزی اشاره می‌کند و بیان می‌کند: یکی از اهداف و سیاست‌های دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی استان حمایت از کودکان خیابانی است که در این زمینه طرح عیدانه با هدف تهیه لباس و نیازهای اساسی کودکان اجرا شد.

وی گفت : 180 کودک خیابانی کار از سال 95 و از طریق راه‌اندازی مرکز حمایتی آموزش کودک و خانواده آرامش آفتاب اراک شناسایی شده‌اند که در این مورد 110 کودک خیابانی و کار و خانواده‌های آنان که تحت حمایت بهزیستی استان قرار دارند، هم‌اکنون از این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی با اشاره به این‌که حمایت و کمک به استقلال فردی و اجتماعی افراد به‌ویژه کودکان از جمله اهداف اصلی و برنامه‌های محوری در تشکیلات این اداره کل است اظهار می‌کند: تلاش کرده‌ایم علاوه بر حفظ عزت و آبروی کودکان و ارتقای سلامت اجتماعی آنها، نسبت به شناسایی سریع، مداخلات به‌موقع و اثربخش، انجام مشاوره‌های تخصصی و علمی، مددکاری حرفه‌ای و آگاه‌سازی افراد جامعه از خطرات و پیامدهای آسیب‌های اجتماعی و کار کودک در خیابان اقدام کنیم.

کد خبر 5656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد