از تیر سال گذشته مرکز حمایت از کودکان کار در استان راه‌اندازی شده است

امینی مدیر کل بهزیستی استان مرکزی: از تیر سال گذشته مرکز حمایت از کودکان کار در استان راه‌اندازی شده است و تلاش برای ایجاد مرکز ساماندهی کودکان کار در شهرستان ساوه در حال پیگیری است

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به این‌که ۲۳۲ کودک کار در استان وجود دارد که تعدادی از آنان اتباع خارجی هستند می‌گوید: از این تعداد کودک کار ۱۲۰ پرونده مربوط به کودکان کار ساوه است که تلاش برای ایجاد مرکز ساماندهی کودکان کار در این شهرستان در حال پیگیری است. همچنین از تیر سال گذشته مرکز حمایت از کودکان کار در استان مرکزی راه‌اندازی شده است.

«زهرا امینی» افزود: افزایش حمایت از کودکان خیابانی از جمله تعهدات برنامه ششم توسعه است که بر اساس این برنامه باید هر سال تعداد پذیرش کودکان نسبت به سال قبل کمتر، اما خدمات به این قشر بیشتر و تخصصی‌تر شود. همچنین در ماده 80 برنامه ششم توسعه کشور موضوع ساماندهی کودکان کار از اولویت‌های فعالیت سازمان بهزیستی است و برای انجام این فعالیت‌ها و ساماندهی کودکان کار نیاز به تأسیس یک موسسه مجزاست.

وی می‌افزاید: مشاغل سختی که برای کودکان کار و خیابانی از سوی برخی افراد سودجو در نظر گرفته می‌شود مشکلات فراوانی برای این کودکان به بار می‌آورد و از سویی با دریافت دستمزدی کم، گذران زندگی را برای آنها سخت کرده است که نهادهایی حمایتی با ارائه خدمات با رویکرد توانمندسازی والدین سعی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این خانواده‌ها دارند.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به این‌که وجود کودکان کار و خیابانی از معضلات شهرستان اراک و ساوه است ادامه می‌دهد: اقدامات اولیه به منظور نیازسنجی و شناسایی با مشارکت اورژانس اجتماعی بهزیستی و دفتر ساماندهی آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته و همه هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است، اما نیاز است تا دستگاه‌ها به‌خصوص فرمانداری و شهرداری در این مورد با بهزیستی همگام شوند تا به منظور جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی عزم جدی صورت گیرد.

کد خبر 5653

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد