برگزاری جلسه شورای اداری در شهرستان دلیجان

نشست شورای اداری بهزیستی استان در شهرستان دلیجان با حضورسلیمانی فرماندار شهرستان دلیجان ، امینی مدیر کل بهزیستی استان ،طاقبستانی معاون بنیاد مسکن استان مرکزی ، معاونین وروسای ادارات بهزیستی شهرستانها درمحل سالن جلسات اداره بهزیستی شهرستان دلیجان برگزارگردید.

در این نشست فرماندار شهرستان دلیجان اظهار داشت : بهزیستی نهاد حمایتی تخصصی است که ماموریت های متعددی  در حوزه های مختلف زنان سرپرست خانواده، توانخواهان و معلولان دارد.

سلیمانی  ضمن تجلیل از خدمات ارزنده بهزیستی در ارائه خدمات به جامعه هدف و تلاش آنان در کاهش آسیب های اجتماعی و با بیان اینکه حوزه کاری سازمان بهزیستی بسیار وسیع است و ماموریت های پرشماری از جمله ارائه خدمات به معلولان، کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، افراد سالخورده، معتادان و کسانی که دچار آسیب های اجتماعی هستند برای این مجموعه تعریف شده ادامه داد:  اقدامات خوبی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی که بعد از مسایل اقتصادی مورد تاکید مقام معظم رهبری است توسط این نهاد انجام شده است .

فرماندار شهرستان اظهار داشت: کمک های خیران و تسهیلات اشتغالزایی باید مددجویان را توانمند سازد تا از بروز آسیب ها جلوگیری کند.

زهرا  امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی  نیز در این جلسه  از روسای ادارات بهزیستی شهرستان‌ها درخواست کرد نسبت به بروز کردن اطلاعات در حوزه های تخصصی و دستورالعمل ها اهتمام ورزیده و با تدبیر مسائل و مشکلات کارکنان و مراجعین را بررسی کرده و در جهت رفع این مسائل تمام همت و تلاش خود را به کار گیرند.

وی از بهزیستی به عنوان سازمانی اخلاق محور و تاثیر گذار در تمامی عرصه های جامعه نام برد و افزود: با توجه به این امر که وظایف بهزیستی بسیار متنوع و متعدد می باشد لازم است با برنامه ریزی صحیح و به موقع از بروز آسیب های اجتماعی به ویژه پیشگیری از معلولیت ها جلوگیری کرد.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به رویکردها و اولویت های بهزیستی در راستای کیفی بخشی خدمات و تسریع در روند خدمت رسانی به جامعه هدف اظهار داشت: مدیران و روسای بهزیستی شهرستان ها ضمن بررسی  اعتبارات و صرفه جویی در هزینه های سال جاری در خصوص توجیه جذب اعتبارات مربوط به حساب تسهیلات اشتغال روستایی (سامانه کارا) نظارت های لازم را داشته باشند.

امینی در پایان ضمن اشاره به پروژه‌های در نظر گرفته شده در هفته بهزیستی در شهرهای مختلف استان ،خواستار اعلام برنامه ها وپروژه های قابل افتتاح وبهره برداری در هفته مذکورشدند .

 طاقبستانی معاون بنیاد مسکن  استان مرکزی نیز  در این جلسه  افزود: عملیات اجرایی ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه معلولان استان مرکزی در پی تفاهم نامه مشترک اداره کل بهزیستی، بسیج سازندگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان در اراک کلید خورده است

 معاون بنیاد مسکن عنوان کرد: ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی تخریب شده از سیلاب بهاره با اولویت خانوارهای تحت پوشش محوریت این تفاهم نامه است

وی گفت: واحد مسکونی مددجویان مشمول باید نوسازی شود و تعداد کثیری از  منازل مسکونی نیز نیازمند اصلاح و تعمیر است که در ماههای آینده عملیاتی می‌شود

این مقام مسئول  با بیان اینکه رویکرد فقط عمرانی و ساخت و ساز نیست بلکه فرهنگی و اجتماعی است، ادامه داد: ورود به ساخت و ساز بهانه‌ای است برای ورود به جامعه تحت پوشش که در حال حاضر اولویت اول ما  بازسازی و بهسازی ، مراحل ساخت وتسهیلات  به واحدهای مسکونی مددجویانی که در سیل اخیر در استان آسیب دیده اند

کد خبر 563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد