بازدید و دلجویی از سالمندان رایحه امید استان

مدیرکل ومعاون توانبخشی بهزیستی استان از مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان رایحه امیداردبیل بازدید و ازسالمندان این مرکز دلجویی کرد.

درچهارمین روز از هفته گرامی داشت سالمندان با شعارسالمند ، رفاه اجتماعی و محیط توانمند ساز "مدیرکل ومعاون توانبخشی بهزیستی استان از مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان ( رایحه امید ) اردبیل بازدید و از سالمندان این مرکز دلجویی کردند.

در این دیدار دکتر ستاری مدیرکل بهزیستی استان با تبریک هفته گرامی داشت سالمندان گفت: نهم مهر (اول اکتبر) هر سال تحت عنوان روز جهانی سالمند و تکریم ومنزلت این عزیزان نام گذاری شده است و امسال شعار این روز جهانی "فرصت‌های برابر برای تمام سنین" تعیین شده است.

دکتر ستاری دررابطه با برنامه های بهزیستی دراین ایام خاطر نشان ساخت: بازدید از مراکز سالمندی، برگزاری مراسم گرامیداشت هفته سالمندی و تکریم منزلت سالمندان در مراکز روزانه و مراقبتی سالمندی استان و عیادت از سالمندان بستری شده در بیمارستانها از برنامه های این هفته است.

وی همچنین سالمندان را سرمایه های اجتماعی جامعه دانسته و ضمن تاکید بر دستیابی به دستاوردها و تجربیات ارزنده این عزیزان در زندگی اظهارداشت : برقراری ارتباط اجتماعی و تقویت روحیه نشاط ، شادابی و تامین سلامت روحی و عاطفی فرد در گرو معاشرت و بهداشت فردی معنا می یابد.

دکتر ستاری توسعه و گسترش مراکز روزانه آموزشی وتوانبخشی سالمندان را از ضروریات جامعه امروزی دانست و گفت :امیدواریم با گسترش مراکز آموزشی و توانبخشی بتوانیم در ارتقاء نشاط و شادابی سالمندان سهیم باشیم و با این شیوه سلامت اجتماعی راتوسعه و گسترش دهیم .

وی همچنین اظهار امیدواری کرد در سایر شهرستانهای استان هم ، چنین مراکزی ایجاد شود تا زمینه فعالیتهای فرهنگی و ورزشی این افراد در این قبیل از مراکز مهیا شود .

کد خبر 5551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد