سرمایه‌گذاری در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی با آموزش مهارت‌های زندگی در جامعه نهادینه شود

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور در حاشیه افتتاح سیصد و شصتمین اورژانس اجتماعی کشور در شهرستان نایین با بیان اینکه اورژانس اجتماعی قطعه‌ای از یک پازل مدیریتی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، گفت: سرمایه‌گذاری در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی با آموزش مهارت‌های زندگی بویژه مهارت جرات‌مندی و قدرت نه گفتن، باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از نایین، هجدهمین اورژانس اجتماعی استان اصفهان در شهرستان نایین با حضور معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل و معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان به همراه فرماندار، نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

در این مراسم «حبیب‌الله مسعودی‌فرید» معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به علل مختلف بروز آسیب‌های اجتماعی، گفت: اورژانس اجتماعی قطعه‌ای از یک پازل مدیریتی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، باید همه دستگاه‌های مسئول و دخیل در این حوزه با انجام وظایف خود و آگاه‌سازی مردم به سوی مدیریت و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور، افزود: در کنار تمامی عوامل مختلف بروز آسیب‌های اجتماعی، فقر و گسترش نابرابری‌های اجتماعی و فاصله طبقاتی از عوامل کلان تاثیرگذار در بروز آسیب‌های اجتماعی است که مدیریت کلان کشور باید به دنبال کاهش این نابرابری‌ها باشد.

وی معتقد است اورژانس اجتماعی با ساختار و ماهیت مداخله‌ای خود با همراهی تمامی شرکای اجتماعی بخش دولتی و غیردولتی با ارائه خدمات تخصصی، به موقع و در دسترس، نقش تاثیرگذاری در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

مسعودی‌فرید در پایان با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ در جمع مردم خراسان شمالی مبنی بر لزوم توجه به سبک زندگی اسلامی و افزایش مهارت‌های زندگی، یادآور شد: سرمایه‌گذاری در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی با آموزش مهارت‌های زندگی بویژه مهارت جرات‌مندی و قدرت نه گفتن، باید در جامعه نهادینه شود.

کد خبر 5548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد