پیران مایه خیر و برکت زندگی بوده و وجودشان در میان جمع و خانواده همچون پیامبری  در میان امت است

سالمندان امروز جوانان دیروز اند، پس بهتر است اندکی به فردای خویش نیز بیاندیشیم و سالمندان، این اندیشه های سرشار و خاموش را تکریم نماییم چراکه تکریم بزرگان مایه برکت در زندگی است.

به نام خدا

« پیران مایه خیر و برکت زندگی بوده و وجودشان در میان جمع و خانواده همچون پیامبری  در میان امت است.»

(حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله)

سالمندان امروز جوانان دیروز اند، پس بهتر است اندکی به فردای خویش نیز بیاندیشیم و سالمندان، این اندیشه های سرشار و خاموش را تکریم نماییم چراکه تکریم بزرگان مایه برکت در زندگی است. سالمندان گنجینه‌های ارزشمند خانواده و جامعه بوده و تکریم منزلت و مقام این عزیزان برگرفته از فرهنگ غنی ملی ما ایرانیان و مورد تاکید دین مبین اسلام است.  "روز جهانی سالمندان" (اول اکتبر، نهم مهرماه) فرصت مغتنمی است تا تمام ملل دنیا همزمان، با طراحی و تدوین تمهیدات و سیاست‌گذاری‌های اصولی موجبات تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت جسمانی و روانی اجتماعی سالمندان را فراهم سازند. شعار روز جهانی سالمندان " فرصت های برابر برای تمام سنین " به تقویت و گسترش همکارهای افراد سالمند در خانواده‌ها و  اجتماع اشاره داشته، ابزار و امکانات مؤثر برای ارتقاء و تقویت مشارکت افراد را جستجو خواهد کرد.

اداره کل بهزیستی خراسان شمالی همسو با سیاستهای ابلاغی و بنا بر وظایف ذاتی و قانونی خود، تلاش می‌کند از طریق هم‌افزایی ظرفیت‌های بالقوه موجود و با  همکاری سازمان‌های غیردولتی فعال در حوزه سالمندی، وضعیت رفاه سالمندان و در نهایت شاخص‌های زندگی این عزیزان را ارتقاء بخشد.

دکتر اسماعیل قربانی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی

کد خبر 5500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد