همدان | سه میلیارد تومان اعتبار سهم بهزیستی نهاوند برای ایجاد اشتغال مددجویان

مددجویان تحت پوشش بهزیستی می توانند در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات جهت اخذ تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کنند و میزان ۳ میلیارد تومان اعتبار سهم نهاوند جهت ایجاد اشتغال بهره مند شوند.

علی محمد محمدی گفت : در حال حاضر ۳ هزار معلول تحت پوشش داریم، که تعداد ۵۵۹ نفر از این نهاد مستمری دریافت می کنند. که در حوزه خدمات توانبخشی به آنها ویلچر، توالت فرنگی، عصا و ... خدمات ارائه می دهیم.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی با ۱۸۲ فعالیت سازمانی حوزه کاری بسیار گسترده ای دارد بیان کرد:  تعداد ۳۵۰ پرونده زنان سرپرست خانوار و در بخش اورژانس اجتماعی مرکز نگهداری بچه های بی سرپرست و بدسرپرست مهر علی را داریم، همچنین ۷۷ مرکز خصوصی دارای مجوز فعابیت از سازمان بهزیستی در شهرستان هستند ، که از این میزان ۴۵ مهدکودک ( ۸ شهری و مابقی روستایی) و ۵ مرکز توانبخشی می باشند. 
 

محمدی گفت: سال گذشته رشد چشم گیری در خصوص استقبال از طرح بینایی سنجی با کمک رسانه های شهرستان داشتیم به طوری که از ۳ هزار مورد به ۷ هزار مورد افزایش داشتیم. که نیاز است این روند ادامه داشته باشد ، چون در حال حاضر بین ۱۲ تا ۱۸ هزار  دارای تنبلی چشم در شهرستان می باشند.

محمدی در خصوص مشاور ژنتیک گفت: در روستاها از آنجاییکه ازدواج فامیلی بیشتر در بین آنها مرسوم است، توصیه می کنیم حتما مشاوره قبل از ازدواج را  رایگان از طریق بهزیستی انجام دهند. زیرا طرح غربالگری ژنتیک فقط در همدان و نهاوند انجام می شود.

رئیس اداره بهزیستی تصریح کرد: در نهاوند با کمیته امداد امام خمینی (ره) تعامل بسیار خوبی داریم و فطریه بعد از جمع آوری به صورت مساوی بین مددجویان  هر دو اداره تقسیم می شود. 

محمدی در خصوص طرح مسجد محور گفت: در روستاها طی سال گذشته مبلغ ۲۳۵ میلیون تومان جمع آوری شد که توسط هیأت امنای مساجد بین مددجویان تقسیم شد.

وی در خصوص مشارکت خیرین گفت: ساخت مسکن دو معلولی توسط یکی از خیرین در شهر گیان با اعتبار حدود ۷۰ میلیون تومان ، توزیع تعداد ۲۰۰ سبد غذایی به ارزش ریالی هر سبد ۱۵۰ هزار تومان برای مددجویان از دیگر اقدامات برشمرد. 

رئیس اداره بهزیستی گفت: نهاوند امسال در بحث نظام نامه های نظارتی، مناسب سازی و مسائل فرهنگی در سطح شهرستانها مقام اول را کسب کرده است.

کد خبر 550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد