تهران|قدس|  افزایش 10 درصدی ورودی پرونده های معلولان در شهرستان قدس

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس با بیان اینکه بروز معلولیت در شهرستان قدس با نرخ های بین المللی تقریباٌ همطراز است از افزایش 10 درصدی ورودی پرونده های مربوط به معلولان در این اداره خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، ناصر نیک افشار ، با اشاره به منفک شدن خدمات بهزیستی شهرستان قدس از دیگر شهرستان های غرب استان اظهار داشت: این امر سبب رشد دوچندان اقدامات شده است که یکی از این موارد استقرار مستمر اورژانس اجتماعی در نقاط آسیب پذیر شهرستان قدس برای سرعت در مداخلات و اقدامات محوله است.

وی سپس با اشاره به تحت پوشش داشتن 4 هزار معلول در شهرستان قدس بیان کرد: در حال حاضر 3 هزار و 500 نفر پرونده در این زمینه وجود دارد و حدود 500 پرونده دیگر نیز در حال تشکیل و تکمیل است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس همچنین افزود: 1000 خانوار نیز به اشکال مختلف اعم از بهبود یافته ها و زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و یتیم تحت پوشش این مجموعه هستند که اگر هر خانواده را با ضریب 4 بدانیم به طور غیرمستقیم حدود 20 هزار نفر جامعه هدف این اداره در حال حاضر برای خدمت رسانی هستند.

نیک افشار سپس با اشاره به فعالیت کمپ های مجاز در این شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر کمپ های مجاز شهرستان با ظرفیت 70 تا 100 نفر در حال خدمت رسانی هستند تا افراد را از مسیری که به غفلت وارد شده اند خارج و تا زمانی که کاملاٌ فرد بهبود یافته به جامعه بازگردد پیگیری می کند که میزان بازگشت بالای 60 درصد نشان از برنامه ریزی دقیق پیگیری های مستمر در این حوزه دارد.

وی ادامه داد: دغدغه های دیگری نیز در شهرستان قدس برای معلولان و جامعه هدف بهزیستی وجود دارد که آن هم بحث مناسب سازی سطح شهر است که تاکنون با تلاش های شهرداری شاهد این هستیم که در حدود 30 درصد از معابر مناسب سازی شده اما همچنان در زمینه ادارات جامعه هدف بهزیستی به سختی می تواند خدماتی که لازم دارند را دریافت کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس در ادامه با اشاره به افزایش 10 درصدی ورودی پرونده های مربوط به معلولان در این اداره تصریح کرد: بروز معلولیت در شهرستان قدس با نرخ های بین المللی تقریباٌ همطراز است اما باید شناسایی و یا اعلام این موضوع توسط خود مردم پایین است و همچنان افرادی هستند که شناسایی نشده اند که بر این اساس تلاش داریم تا در این رابطه نیز اقداماتی را انجام دهیم که همین مهم نیز نیازمند همراهی عموم مردم است.

کد خبر 541

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد