قرائت بیانیه هفته جهانی ناشنوایان در نماز جمعه بندرعباس

بیانیه هفته جهانی ناشنوایان در مراسم نماز جمعه شهرستان بندرعباس قرائت شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛  بیانیه هفته جهانی ناشنوایان توسط مدیرعامل کانون ناشنوایان استان در آیین نماز جمعه این هفته بندرعباس قرائت شد.

امیر ملاحسینی در این بیانیه ضمن تبیین عملکرد ، فعالیت ها و دستاوردهای کانون ناشنوایان استان گفت : ناشنوایان و کم شنوایان با توجه به عدم بهره مندی ازشنوایی از کودکی و یا در بزرگسالی ، ناگزیر خدمات دیگری غیر از افراد شنوای جامعه را در بخش های مختلف زندگی نیاز دارند تا قادر باشند همانند یک شهروند عادی به زندگی مشغول باشد.

وی بخشی از این نیازها را شامل : ،  نیاز به تحصیل با امکانات مدارس مخصوص و معلمین آشنا به زبان اشاره،خدمات توانبخشی، دریافت سمعک مناسب و دوره های تقویت شنیداری و گفتاردرمانی عنوان کرد .

ملاحسینی همچنین به ضرورت تغییر نگرش افراد جامعه نسبت به توانمندی های ناشنوایان اشاره داشت و افزود:  با گسترش زبان اشاره و بکارگیری و استفاده ازمترجمین آشنا به این زبان ، بی شک بخش زیادی از مشکلات ارتباطی معلولین ناشنوا با جامعه مرتفع و زمینه حضور موفق آنان در اجتماع فراهم خواهد شد.

وی در ادامه به انتخاب نماینده کانون ناشنوایان استان هرمزگان به عضویت هیات مدیره شبکه هماهنگی سازمان های ناشنوایان کشور اشاره داشت و گفت : تشکیل تعاونی مسکن مهر ناشنوایان،تشکیل هیئت مذهبی ناشنوایان ، حضور موفق در عرصه های ورزشی ، پیگیری ایجاد رشته های دانشگاهی باحضور مترجم زبان اشاره، برگزاری کلاس های آموزشی مختلف ویژه ناشنوایان، .آموزش مترجمین زبان اشاره ، برگزاری اردوهای مختلف و شرکت در همایش های کشوری بخشی از فعالیت های کانون ناشنوایان استان است.

مدیرعامل کانون ناشنوایان استان، در پایان از همراهی ، مساعدت ونگاه ویژه مدیر ومسئولین بهزیستی هرمزگان و مدیران استانی به جامعه ناشنوای استان تقدیر وتشکر کرد.

کد خبر 5401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد