قزوین | حمایت بهزیستی قزوین از بیمار مبتلا به ام اس

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: این نهاد از ۱۷۰ فرد مبتلا به بیماری ام اس دارای محدودیت عملکرد حمایت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین ،علیرضا وارثی گفت: بیماران ام اس دارای محدودیت عملکرد و با تاییدیه کمیسیون تشخیص معلولیت، تحت پوشش این نهاد قرار می‌گیرند.

وی افزود :  بیمارانی که عوارض بیماری آنان با دارو ودرمان تحت کنترل است و فعلا محدودیت عملکرد ندارند ، تحت پوشش بهزیستی قرار نمی‌گیرند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت :  بیماران تحت پوشش می‌توانند از حمایت‌های مستمر و غیر مستمر این نهاد مانند مستمری، کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه دارو و درمان، استفاده از خدمات مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی تحت نظارت سازمان و خدمات مراقبت در منزل بهره‌مند شوند.

وارثی درباره شایعترین علائم در شروع بیماری ام اس گفت: ضعف دستگاه حرکتی، احساس درد سوزنی، اختلال در دید ، اختلال در فهم کلمات ، لرزش، اختلال در حس‌های عمقی و از دست دادن تعادل ، فلج قسمتی از اندام تحتانی و تغییر در پاسخ‌های عاطفی، احساس گرفتگی و گزگز، ازجمله علائم این بیماری است.

وی افزود :  این علائم غالبا گذرا است و طی چند روز تا چند هفته از بین می‌روند، ولی با گذشت زمان این علائم ممکن است مستقر و ثابت شود و بیمار گاهی دچار مشکلات گفتاری، شناختی و خلقی و حافظه‌ای می‌گردد.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت :  پیشرفت حاد و سریع در این بیماری به ندرت دیده می‌شود و در بیشتر مبتلایان سیر بیماری خوش خیم است و علائم آنقدر خفیف هستند که حتی به پزشک هم مراجعه نمی‌کنند.

کد خبر 539

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد