توانمندسازی ۱۸۸ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از بازتوانی و توانمندسازی ۱۸۸ زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد در سال گذشته خبرداد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان، با اشاره به حمایت این نهاد از ۲ هزار و ۳۱۰ زن سرپرست خانوار گفت: پارسال ۱۸۸ زن سرپرست خانوار با حمایت بهزیستی بازتوان و از چرخه حمایت مستمر خارج شدند.

وارثی اضافه کرد: طرح بازتوانی و قادرسازی خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست، ارائه خدمات اجتماعی به خدمت گیرندگان تحت پوشش، اجرای طرح گروه‌های همیار زنان خود سرپرست، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر امکانات جامعه و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان عضو خانواده‌های تحت حمایت، بخشی از خدمات ارائه شده بهزیستی به این افراد است.
به گفته وی، در سال گذشته هزار و ۱۶۵ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش و ۶۶۵ نفر از اعضای خانواده آن‌ها در کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی شرکت کردند و ۱۴۳ نفر نیز تحت غربالگری جسمی و سلامت زنان قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: برای حمایت از اعضاء خانواده زنان سرپرست خانوار نزدیک به هزار و ۳۰۳ نفر از فرزندان آنان کمک هزینه تحصیلی دانش آموزی پرداخت شد.

وارثی افزود: همچنین ۱۶۶ نفر از اعضای خانواده آنان در سامانه دانشجویان ثبت نام کردند و از حمایت‌های سازمان برخوردار شدند.

وی افزود: پرداخت وام خوداشتغالی از محل تبصره‌های مصوب، اجرای طرح بهبود تغذیه و توزیع مواد غذایی مناسب در خانواده تحت حمایت، پرداخت ودیعه مسکن و پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر را می‌توان به عنوان دیگر خدمات ارائه شده بهزیستی نام برد.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: برای تشکیل پرونده مددکاری برای زنان سرپرست خانوار درآمد ماهیانه این خانواده‌ها باید از ۴۰ درصد حداقل دستمزد قانون کار (۶۰۰ هزار تومان) کمتر باشد.

وارثی افزود: این خانواده‌ها نباید از مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان سایر موسسات یا قوانین حمایتی دیگر برخوردار باشند.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: ارائه گواهی فوت، طلاق نامه یا مدارک معتبر از مراجع قضایی دال بر متواری بودن همسر، گواهی معتبر مبنی بر انجام خدمت سربازی سرپرست یا تایید از کار افتادگی سرپرست خانوار از طریق پزشک معتمد سازمان و از دیگر شروط تایید این افراد برای تحت پوشش قرار گرفتن در سازمان بهزیستی است.

کد خبر 535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد