آذربایجان شرقی | اعطای تسهیلات 60میلیارد ریالی  اشتغال به ناشنوایان استان در سال گذشته

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی ،مدیر کل بهزیستی استان در مراسم گرامیداشت هفته ناشنوایان از اعطای 60میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به 402 تن از ناشنوایان در سال گذشته خبر داد.

محسن ارشد زاده در این مراسم که با حضور اعضای هیات مدیره تشکلهای ناشنوایان سراسر استان و جمعی از ناشنوایان استان برگزار شد؛ضمن تبریک هفته ناشنوایان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود:27 هزار ناشنوای مطلق ،نیمه شنوا و کم شنوا در استان آذربایجان شرقی وجود دارند؛ که 15 هزار نفر از آنها خدمات مستمر از بهزیستی دریافت می نمایند.

وی با اشاره به ارائه خدمات تخصصی به این قشر در 7 مرکز خدمات آموزش و توانبخشی تخصصی  کودک و خانواده ناشنوا ،تلاش و اقدامات جدی بهزیستی جهت پیشگیری از معلولیتها از جمله معلولیت شنوایی و بهره مندی ناشنوایان از خدمات بهزیستی و کمکهای مردمی را خاطر نشان کرد.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان حمایت از ناشنوایان با اهداء وسایل کمک پزشکی و توانبخشی به آنان ،تامین 200 واحد مسکونی ،حمایت از حق بیمه در راستای اشتغال زایی،حمایت از ازدواج و تحصیل و شناسایی استعداد و حمایت در راستای پرورش استعداد ناشنوایان را یاد آور شده  وبا بیان لزوم مناسب سازی برای معلولان ،مناسب سازی ارتباطی را از نیازهای افراد ناشنوا در جامعه عنوان کرده و از عقد تفاهم نامه با یکی از تشکلها جهت راه اندازی "سامانه مترجم ناشنوایان " جهت حل مشکلات ارتباطی این قشر خبر داد.

شایان ذکر است در انتهای مراسم از اعضای هیات مدیره تشکلهای مردمی ناشنوایان استان توسط مدیرکل بهزیستی استان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد