خشونت های خانگی، اختلافات حاد خانوادگی بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی

خشونت های خانگی، بحران های روانشناختی و مسائل مرتبط با خودکشی و اختلافات حاد خانوادگی بیشترین موضوع تماس با خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی استان یزد در سال 97 است.

به گزارش روابط عمومی های بهزیستی استان یزد؛ خشونت های خانگی، بحران های روانشناختی و مسائل مرتبط با خودکشی و اختلافات حاد خانوادگی بیشترین موضوع تماس با خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی استان یزد در سال 97 است.
معاون اجتماعی بهزیستی استان یزد با اعلام این خبر گفت: خدمات ارائه شده در خط تلفن اورژانس اجتماعی در سال 97 نسبت به سال قبل از آن، 37 درصد افزایش یافته است.
جمال پایه دار با اشاره به رشد 50درصدی ضریب نفوذ خدمات برنامه اورژانس اجتماعی در سال 97 گفت:  در این سال تیم  سیار اورژانس اجتماعی به 3501 نفر خدمات ارائه داده اند  ضمن اینکه اغلب فعالیت  برنامه  اورژانس اجتماعی  به نسبت سال قبل  در مجموع رشد قابل ملاحظه ای داشته اند.
وی با بیان اینکه رشد افراد شناسایی شده صرفاً نمی تواند دلیلی بر افزایش آسیب های اجتماعی در هر شهرستان باشد، اظهار داشت: بهره برداری علمی از این آمارها نیازمند تحلیل متغیرهای تأثیر گذار بر آن و در نظر گرفتن تمامی این عوامل و متغیرهای تابعه است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان یزد خاطر نشان کرد: نوع و آمار آسیب های اجتماعی همواره در حال تغییر، نوشدن و بازپدیدی هستند و این پدیده ها در هر زمان متأثّر از عوامل مختلف روانشناختی، اجتماعی، اقتصادی و... می باشد.  
وی با اشاره به فعالیت پایگاه های خدمات اجتماعی در سطح استان گفت: 3 پایگاه در شهرستان یزد و در شهرستانهای ابرکوه، مهریز، میبد و خاتم هرکدام یک محل تحت پوشش خدمات اجتماع محور با هدف کاهش آسیب های اجتماعی می باشند.
جمال پایه دار افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان اجتماعی همواره در تلاش بوده که خدمات خود را متناسب با نیاز روز جامعه  تغییر داده و در جهت توسعه سلامت اجتماعی و ارتقاء رفاه اجتماعی گام بردارد .
وی با اشاره به راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در سال 78 در یزد گفت: اورژانس اجتماعی به عنوان سومین اورژانس کشور با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی راه اندازی شده است.
وی افزود: راه اندازی و تقویت این مراکز همراه با پیچیده شدن زندگی اجتماعی و بروز آسیب های زندگی اجتماعی به منظور به کارگیری رویکردهای تخصصی در رویارویی با این آسیب ها ضرورتی اجتناب ناپذیر بود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان یزد در خصوص برنامه اورژانس اجتماعی گفت:  برنامه اورژانس اجتماعی شامل خط تلفن اورژانس اجتماعی(123)، خدمات سیار اجتماعی، مرکز اورژانس اجتماعی و پایگاه های خدمات اجتماعی است.
وی با بیان اینکه این برنامه با هدف ارائه خدمات تخصصی، در دسترس و بموقع به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی راه اندازی شده، اظهار داشت: این مرکز تلاش دارد با رویکردی فعالانه قبل و یا همزمان با مداخلات قضایی در جهت آسیب های اجتماعی ارائه خدمت نماید .
جمال پایه دار تعداد مراکز اورژانس اجتماعی استان را 9 مرکز ذکر کرد و اظهار داشت: خط تلفن اورژانس اجتماعی(123) نیز پوشش استانی دارد.
وی در خصوص خدمات سیار اجتماعی در استان یزد گفت: 7 خودرو  به منظور ارائه خدمات سیار اجتماعی در استان در نظر گرفته شده که  خدمات روانشناسی و مددکاری را به موقع در دسترس گروه هدف قرار می دهد.
جمال پایه دار با اشاره به شناسایی محلات آسیب زا و مناطق حاشیه ای یزد گفت: در حال حاضر 7 محله آسیب زا و حاشیه ای استان نیز از پایگاه های خدمات اجتماعی ثابت برخوردار هستند.
وی افزایش ضریب نفوذ خدمات اجتماعی در برنامه های چند ساله توسعه را یادآور شد و گفت: بر همین مبنا بهزیستی موظف به  ارائه خدمات مطلوب و گسترش این خدمات گردیده و لذا اطلاع رسانی از فعالیت ها و گسترش خدمات منجر به شناسایی بیشتر گروه هدف و افزایش خدمات گردیده است.

کد خبر 533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =