اجرای طرح توانبخشی معلولین روستایی از طریق ورزش

طرح توانبخشی معلولین روستایی از طریق ورزش, در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در استان هرمزگان اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان ؛ طرح آموزش و توانبخشی افراد دارای معلولیت در قالب فعالیت های ورزشی و بازی های بومی-محلی, در چهارچوب برنامه های توانبخشی مبتنی بر جامعه,  در استان هرمزگان به اجرا در خواهد آمد. هرمزگان یکی از سه استان پایلوت اجرای طرح در کشور می باشد.

این طرح در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی نیز اجرا خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان در این باره گفت : طرح آموزش و توانبخشی افراد دارای معلولیت با هدف مشارکت اجتماعی معلولین و افزایش اعتماد به نفس آنها ، در این مرحله با پوشش 230 نفری معلولین روستایی شهرستانهای میناب و بندرعباس اجرا می گردد.

غلامحسین رنجبرتصریح کرد : مراحل اجرای طرح شامل برگزاری دوره آموزشی کارشناسان و تسهیلگران مجری طرح ، شناسایی ورزش مورد علاقه توانخواهان ، برگزاری آموزش های لازم و در نهایت برگزاری جشنواره ورزشی در دهه فجر سال جاری می باشد.

به گفته وی ، در همین راستا دوره آموزشی طرح ورزش و بازی های بومی محلی فراگیر در برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه با حضور مرزانی کارشناس دفتر توانمند سازی معلولین سازمان بهزیستی کشور ویژه کارشناسان و تسهیلگران CBR شهرستان های بندرعباس و میناب برگزار گردید.

رنجبر گفت : در این دوره آموزشی شرکت کنندگان ضمن فراگیری مقررات رشته های ورزشی همگانی افراد دارای معلولیت با دستورالعمل اجرای طرح آشنا شدند.

کد خبر 5323

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد