3 هزار و 820 ناشنوا تحت پوشش بهزیستی هرمزگان قرار دارند

مدیر کل بهزیستی هرمزگان گفت :عمده‌ علت بروز معلولیت ناشنوایی در هرمزگان ، مسایل ژنتیکی و ازدواج فامیلی است .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ غلامحسین رنجبردر دومین روز از هفته ناشنوایان، تعداد معلولین ناشنوای تحت حمایت بهزیستی استان را 3 هزار و 820 نفرعنوان کرد و افزود : عمده‌ علت بروز معلولیت ناشنوایی در هرمزگان ، مسایل ژنتیکی و ازدواج فامیلی است .

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان یادآور شد: بخشی از این افراد ناشنوای مطلق و شماری نیز نیمه شنوا هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت های مهم بهزیستی برنامه غربالگری شنوایی نوزادان است گفت: در این عرصه باید سخت بکوشیم تا بتوانیم کم شنوایی و ناشنوایی را به حداقل برسانیم که این مهم مستلزم همکاری خانواده ها، بهزیستی و مراکز تخصصی است.

رنجبر ، سنجش شنوایی ، برگزاری دوره های آموزشی ویژه کودکان ناشنوا و خانواده آنان ، کاشت حلزون ، خرید سمعک و خدمات گفتار درمانی را از جمله برنامه های سازمان در راستای پیشگیری از بروز معلولیت ناشنوایی و کم شنوایی و حمایت از ناشنوایان  معرفی کرد .

غلامحسین رنجبرهمچنین با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های بهزیستی حمایت از معلولان در زمینه ادامه تحصیل در مقاطع مختلف است تصریح کرد: در همین راستا دانشجویان و دانش‌آموزان ناشنوا و کم‌شنوا نیز از طریق پرداخت کمک هزینه تحصیلی مورد حمایت بهزیستی قرار دارند.

وی همچنین کمک هزینه خرید خدمت گفتار درمانی ، ارائه وسایل کمک توانبخشی شنوائی ، کمک هزینه ایاب و ذهاب ، کمک هزینه مسکن ، اشتغال و فعالیت های فرهنگی ، هنری و ورزشی را از دیگر خدمات ارائه شده به معلولین ناشنوا عنوان کرد.

مدیر کل بهزیستی استان درادامه به توانمندی و موفقیت های ناشنوایان در عرصه های مختلف اشاره داشت و برگزاری مراسم مذهبی و درخشش ناشنوایان در فعالیت های فرهنگی ورزشی وهمچنین کسب عناوین و مقام های برتر استانی و کشوری را در سال گذشته یادآور شد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه 2 تا 8 مهرماه به عنوان هفته جهانی ناشنوایان نام‌گذاری شده است، بیان داشت: این هفته فرصتی مناسب برای بیان توانمندی ها و مسائل و مشکلات پیش روی جامعه ناشنوای استان است و بهزیستی هرمزگان با همکاری کانون ناشنوایان استان برنامه هایی متنوع با هدف بزرگداشت هفته جهانی ناشنوایان برنامه ریزی کرده است.

کد خبر 5224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد