کرمان|دلیل وضعیت اجتماعی جامعه را باید در برنامه ریزی نادرست - اشکالات قانونی و عدم اجرای قانون جستجو کرد

مسائل و مشکلات اجتماعی شهرستان با استفاده از ظرفیت های محلی و منطقه ای شناسایی و متناسب با شرایط قابل اجرا می باشند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان در اولین شورای اداری استان که از امروز 22خرداد در شهر انار کار خود را آغاز کرد با تقدیر از همکاری موثر امام جمعه و فرماندار شهرستان انار در زمینه مسائل اجتماعی گفت : توجه ویژه مسئولین به حوزه سلامت اجتماعی می تواند بر کیفیت عملکرد متولیان مسائل اجتماعی - بررسی چالش های موجود و عملیاتی نمودن برنامه های علمی تاثیرگذار باشد.
جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان با حضور معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان ، معاون عمرانی استانداری و جمعی از مسئولین در محل استانداری برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان علیرضا اسدی معاون توانبخشی بهزیستی کرمان با اشاره به تعامل و همکاری همه دستگاه ها و ادارات در خصوص مناسب سازی گفت : برای حمایت از معلولین و توانمندسازی این گروه باید محیط  برای حضور آنان در جامعه مناسب سازی شود .
اسدی با بیان اینکه 81اداره دولتی در استان کرمان در خصوص مناسب سازی ارزیابی شده اند عنوان کرد : معلولین برای حضور در ادارات و انجام کارها با مشکلات زیادی روبرو می باشند که با شناسایی و ارزیابی این کاستی ها  با هدف تحقق حقوق شهروندی مناسب سازی را انجام می شود .
موسوی معاون عمرانی استانداری با تاکید بر مناسب سازی فضای شهری برای حضور هر چه بیشتر معلولین در جامعه اظهار داشت :  باید ساختمانها و ادارات  بر اساس نیاز و مراجعه معلولین تقسیم بندی نماییم و مناسب سازی این محیط ها را در اولویت قرار دهیم 

وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی مسائل همه مردم است ; اظهار داشت : اگر مدیران ارشد یک شهرستان را از مردم می دانیم پس باید برای حل مسائل همراهی کنند.به هر حال مسائل اجتماعی قابل حل و فصل هستند هرچند بدون همراهی مسئولین روند حل مسائل و رفع دغدغه های اجتماعی سخت خواهد بود.


ایشان در بخش دیگری از سخنان خود گفت : خدمت در سازمان بهزیستی وظیفه ما است و منتی بر جامعه و مردم نداریم اما از مدیران شهرستانی انتظار داریم برای مردم و به نفع مردم همراه ما باشند.

صادق زاده با تاکید برضرورت استفاده از ظرفیت های متفاوت شهرستان ها گفت : مسائل و مشکلات اجتماعی شهرستان ها با استفاده از ظرفیت های محلی به صورت محله محور' اجتماع محور و منطقه محور قابل شناسایی است و پس از شناسایی باید نسخه های بومی و متناسب با شرایط تنظیم شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان وجود پدیده های اجتماعی در هر جامعه ای را طبیعی دانست و افزود : اگر امروز حجم و کیفیت آسیب های اجتماعی آزاردهنده است باید دلیل این وضعیت را در برنامه ریزی نادرست مدیران - اشکالات قانونی و عدم اجرای قانون جستجو کنیم.

وی در ادامه گفت : با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان انار از ظرفیت های مدیریتی - اقتصادی - خیرخواهانه و مردمی این شهرستان برای کاهش آسیب ها و توسعه سلامت اجتماعی استفاده می کنیم .

صادق زاده با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در مورد مسائل مردم گفت : رسیدگی به مردم نه فقط یک وظیفه دینی- سازمانی - اخلاقی و انسانی است یک تکلیف است که از سوی مقام معظم بر عهده ما گذاشته شده است .

ایشان در پایان فرصت برای خدمت به مردم را محدود دانست و گفت : شاید فردا مسئولیتی در اختیار نداشته باشیم .بنابراین تا فرصت - اختیار و امکانات و شرایط فراهم است باید به مردم به ویژه در حوزه رفع مشکلات اجتماعی خدمت کنیم .

مدیرکل بهزیستی در پایان با مقایسه وضعیت معیشت و رفاه مردم نسبت به صد سال گذشته بیان داشت : بی شک مردم در 100 سال پیش در شرایط نامناسب اقتصادی و رفاهی قرار داشته و از رفاه محروم بودند .مشکلاتی چون طلاق و اختلافات خانوادگی و خشونت هم وجو داشت .اما با ورود بزرگترها این مسائل حل و فصل می شد . در این شرایط باید از خود مردم برای حل مسائل اجتماعیشان مشارکت بگیریم .

گفتنی است شورای اداری بهزیستی استان کرمان با حضور مدیرکل - معاونین - مدیران بهزیستی شهرستان ها و مسئولین ستادی تا پنج شنبه 23 خرداد در شهر انار به کار خود ادامه می دهد.

کد خبر 508

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد