5 هزار دانش آموز بسته لوازم التحریر دریافت کردند

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به وجود ۱۲ هزار کودک مدرسه‌ای تحت پوشش بهزیستی، گفت: برای پنج هزار دانش‌آموز بسته لوازم‌التحریر تهیه شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مهشید چوبکار، معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال سازمان بهزیستی استان تهران، با اشاره به اجرای طرح «مشق مهر» در استان تهران برای تأمین لوازم‌التحریر ۱۲ هزار کودک تحت پوشش بهزیستی، گفت: به کمک خیرین و مراکز خیریه حدود پنج هزار بسته لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان فراهم شد و بقیه نیز در دست تهیه است.

وی در واکنش به این موضوع که تعداد زیادی از دانش‌آموزان در استان تهران بدون لوازم‌التحریر مورد نیاز خود عازم مدرسه شده‌اند، اظهار امیدواری کرد: تا چند روز آینده بتوان لوازم‌التحریر همه دانش‌آموزان تحت پوشش را تهیه کرد و در اختیار آنها قرار داد.

به گفته چوبکار تمامی ۱۶ شهرستانی که زیرمجموعه بهزیستی استان تهران هستند وظیفه داشتند کلیه دانش‌آموزان جامعه هدف خود را شناسایی کنند و لوازم‌التحریر مورد نیاز آنها را پوشش دهند. همه شهرستان‌ها در حال حاضر این کار را انجام داده‌اند اما نتوانسته‌اند تمامی دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دهند.

چوبکار اضافه کرد: آمار دانش‌آموزانی را که لوازم‌التحریر دریافت نکرده‌اند جمع‌آوری کرده و تا چند روز آینده تمام آنها لوازم‌التحریر دریافت خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا تعدادی از دانش‌آموزان بدون لوازم مورد نیاز خود راهی مدرسه شده‌اند آن هم در حالی که تعداد زیادی از سازمان‌های دولتی و مؤسسات خیریه در حال اعلام شماره حساب برای تهیه لوازم‌التحریر بچه‌ها هستند؟ گفت: آمار دانش‌آموزانی را که به لوازم‌التحریر نیاز داشتند از چند ماه قبل از تمام خیریه‌هایی که تحت نظارت بهزیستی هستند جمع‌آوری کردیم و از زمانی که به توزیع لوازم‌التحریر اقدام کرده‌ایم اسامی تمام افرادی را که لوازم‌التحریر دریافت کرده‌اند ثبت‌ کرده‌ایم. سایر نهادها مانند کمیته امداد هم جامعه هدف خود را پوشش می‌دهند اما باز هم نیازمندانی هستند که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیستند و نتوانسته‌اند همانند سایرین عازم مدرسه شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا یک سامانه جامع برای شناسایی و تأمین نیازهای دانش‌آموزان نیازمند وجود ندارد؟ بیان کرد: پیشنهاد راه‌اندازی سامانه جامع مسئولیت اجتماعی از سوی بهزیستی و نهادهای مسئول برای شناسایی جامعه هدف نیازمند ارائه شده است تا افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیستند و مثلاً از سوی مسجد محله شناسایی شده‌اند نیز در این سامانه معرفی شوند و برای تأمین نیازهای آنها اقدام شود.

چوبکار تشریح کرد: پوشش این سامانه از سوی معاونت امور اجتماعی شهرداری تهران صورت خواهد گرفت تا همه نهادها به یک سامانه جامع وصل شوند و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا قبل از عید این ساماندهی صورت گیرد.

در صورت تمایل برای مشارکت در تهیه لوازم‌التحریر دانش‌آموزان می‌توانید اینجا کلیک کنید.

کد خبر 5077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد