۳۵۸ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جعفری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از اورژانس اجتماعی سمنان و در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه ۳۵۸ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال است، تاکید کرد: اورژانس اجتماعی با هدف کاهش معضلات اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت سطح کشور فعالیت دارد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جعفری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از اورژانس اجتماعی سمنان و در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه ۳۵۸ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال است، تاکید کرد: اورژانس اجتماعی با هدف کاهش معضلات اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت سطح کشور فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی توانسته تاثیرگذاری بسزایی را در سطح جامعه داشته باشد، ابراز کرد: از زمانی که این طرح اجرا شده میزان شناسایی و برخورد با آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته است برای مثال در سال ۹۷ شناسایی معضلات اجتماعی نسبت به سال قبل از آن ۲۵ درصد افزایش یافته که نشان از تاثیرگذاری اورژانس اجتماعی دارد.

غفلت و بی‌توجهی عوامل کودک آزاری

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه راه اندازی اورژانس اجتماعی کشور مردم را نیز نسبت به مسائل حوزه آسیب های اجتماعی حساس تر می کند، گفت: در بسیاری حوزه ها مشارکت مردم سبب شده تا جلوی یک معضل اجتماعی گرفته شود.

جعفری در ادامه و با بیان اینکه اصلی‌ترین دلایل در زمینه آزار کودکان و همسر معتاد و سپس اختالال روانی است، تاکید کرد: غفلت و بی توجهی یکی از مهم ترین عوامل کودک آزاری در کشور محسوب می شود که بهزیستی و اورژانس اجتماعی نسبت به آن تاکید بسزایی دارند.

وی با بیان اینه اطلاع رسانی در حوزه معضلات اجتماعی صورت می‌پذیرد، افزود: آزار عاطفی و روانی، خشونت جسمی و در نهایت خشونت جنسی در زمره مصادیق کودک آزاری و همسر آزاری در سطح کشور محسوب می‌شود که باید با آن‌ها مقابله کرد.

کودک و همسر آزاری در درون کانون خانواده

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: معضلاتی مانند کودک و همسرآزاری در درون کانون خانواده رخ می‌دهد لذا آمار دقیقی از آن در دست نیست و تنها می‌توان برای کنترل آسیب، خدمات اورژانس اجتماعی را توسعه داد.

جعفری در ادامه با بیان اینکه ۱۱۰ مرکز کودک و خانواده در کنار خانه امن و مرکز ندای مهر در سطح کشور به افراد قربانی معضلات اجتماعی خدمات می‌دهند، تاکید کرد: این مراکز زیر نظر بهزیستی با مشارکت و حمایت سازمان‌های مردم نهاد و خیران در کشور فعال هستند و همچنین ۲۰ مرکز غیردولتی و هفت مرکز دولتی در خصوص خانه‌های امن در کشور وجود دارد که این مکان، ویژه نگهداری زنان در معرض خشونت و فرزندانشان محسوب می‌شود.

وی افزود: این زیرساخت‌ها جدای ۲۲ خانه ندای مهر غیر دولتی و ۳۰ خانه سلامت دولتی ویژه دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی و یا دختران فراری است که در سطح کشور وجود دارد.

کد خبر 4727920

کد خبر 5068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد