تحقق تعهد ایجاد ۵۴۸ مورد اشتغال بهزیستی در روستاهای استان سمنان

علی‌رضا ایزدپور در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تحقق اشتغال بهزیستی در سامانه پورتال اشتغال طی شش‌ماهه حوزه روستایی نخست سال جاری جمعاً ۵۴۸ نفر بوده است، ابراز کرد: ۳۸۴ مورد از این میزان ویژه شهرهای استان سمنان و ۱۶۴ نفر نیز در روستاهای استان از طریق بهزیستی طی شش‌ماهه نخست سال ۹۸ به‌کارگماشته شده‌اند

علی‌رضا ایزدپور در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تحقق اشتغال بهزیستی در سامانه پورتال اشتغال طی شش‌ماهه حوزه روستایی نخست سال جاری جمعاً ۵۴۸ نفر بوده است، ابراز کرد: ۳۸۴ مورد از این میزان ویژه شهرهای استان سمنان و ۱۶۴ نفر نیز در روستاهای استان از طریق بهزیستی طی شش‌ماهه نخست سال ۹۸ به‌کارگماشته شده‌اند.

وی اشتغال ثبت‌شده در پورتال اشتغال را نیز ۳۶۲ نفر دانست و از رشد ۱۳درصدی میزان تحقق اشتغال‌زایی اداره کل بهزیستی استان سمنان طی شش‌ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

پرداخت حق بیمه خویش‌فرمایی برای ۵۷ نفر

مدیرکل بهزیستی استان سمنان همچنین از رشد ۱۳ درصدی میزان تحقق اشتغال طی شش‌ماهه نخست سال جاری در این اداره کل خبر داد و گفت: تعهد اشتغال پایدار روستایی و عشایری در این بازه زمانی در هشت شهرستان استان ۱۶۴ نفر بوده و ۵۰ مورد اشتغال نیز ثبت‌شده در سامانه کارا محقق شده است.

ایزدپور بابیان اینکه تحقق اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز در دست اقدام و آماده پرداخت است، گفت: اشتغال ایجادشده در این حوزه شامل ۲۱ مورد خوداشتغالی، یک مورد کارفرمایی و سه مورد مشاغل خانگی بوده است و از سوی دیگر در شش‌ماهه نخست سال جاری ۵۷ مورد پرداخت حق بیمه خویش‌فرمایی، ۳۳ مورد پرداخت حق بیمه کارفرمایی، ۷۲ مورد جبران عدم کارایی معلولان و ۲۲۹ نفر اشتغال شهری و ۱۳۳ مورد اشتغال روستایی رقم خورده است همچنین برای ۲۵ نفر از طریق پرداخت تسهیلات شغل ایجادشده است.

وی درباره شاخص‌های سال ۹۷ نیز، توضیح داد: تعهد اشتغال بهزیستی استان سمنان در سال قبل ۴۳۹ مورد بود که خوشبختانه شاهد ثبت ۴۴۶ اشتغال در پورتال اشتغال‌زایی سازمان بهزیستی کشوری بودیم و از سوی دیگر میزان تعهد اداره کل بهزیستی استان در سامانه رصد ۱۵۰ نفر بود که از این میزان نیز ۱۵۹ مورد محقق شد.

تعهد پروژه ارتقای تولید و توسعه اشتغال روستایی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه تعهد پروژه ارتقای تولید و توسعه اشتغال روستایی استان ۶۰ مورد بود که در سال ۹۷ خوشبختانه ۷۰ مورد ازاین‌بین محقق شد، گفت: تعداد اشتغال ایجادشده در سال گذشته به تفکیک شامل ۱۲۱ مورد خوداشتغالی، ۲۸ مورد مشاغل خانگی و ۲۹ مورد کارفرمایی بوده است، از سوی دیگر در سال ۹۷ حق بیمه کارفرمایی نیازمندان و معلولان نیز به تعداد ۴۴۴ مورد پرداخت‌شده است.

ایزدپور بابیان اینکه پرداخت جبران ارتقای کارایی معلولان در سال گذشته به میزان ۴۸ مورد صورت پذیرفته است، گفت: ۶۰ مورد اشتغال شهری و ۲۸ مورد اشتغال روستایی ویژه معلولان نیز در سال ۹۷ محقق شده است و همچنین باید گفت ۱۸۴ نفر در سال ۹۷ موفق به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه از بانک‌های عامل برای اشتغال شدند.

وی درباره خدمات ارائه‌شده در روستاهای استان سمنان نیز، توضیح داد: پرداخت مستمری ماهانه به زنان سرپرست خانوار، کمک‌هزینه تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان، تأمین کمک‌هزینه جهیزیه، ایجاد اشتغال فردی برای زنان ساکن روستاها شامل جوجه‌کشی، بافندگی و ...، برگزاری دوره آموزشی ارتقای سلامت جسم و روان زنان روستایی، بیمه عشایر و روستایی، مشاوره فردی و گروهی، تعرفه معافی از سربازی، تخصیص شهریه کودکستان‌ها و توزیع غذای گرم در زمره این خدمات در سال ۹۷ بوده است.  

آگاه‌سازی جامعه از مضرات اعتیاد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان درباره اقدامات این اداره کل در حوزه پیشگیری نیز، گفت: جمعیت تحت پوشش بهزیستی استان در حوزه پیشگیری از اعتیاد شامل آگاه‌سازی و آموزش ۲۱ هزار و ۴۶۴ نفر در ۱۲ روستای استان است، همچنین غربال‌گری بینایی برای سه هزار و ۲۰۰ کودک در تمامی روستاهای سطح استان صورت گرفته است.

ایزد پور بابیان اینکه یک هزار و ۸۱۸ مورد غربالگری ناشنوایی ویژه نوزادان استان سمنان نیز در سال گذشته انجام‌شده است، گفت: آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت در دبیرستان‌ها و سرای سالمندان شهرها و روستاهای استان با پوشش جامعه هدف ۶۲۸ نفری و ارائه خدمات به ۳۰۰ نفر درزمینهٔ درمان اعتیاد در مراکز اقامتی و کاهش آسیب از دیگر اقدامات این حوزه است، همچنین ۲۰ مورد آماده‌سازی معتادان برای ترک و ورود به بازار کار در سال ۹۷ در سطح استان صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه سه مرکز مشاوره ژنتیک در استان سمنان فعال است، گفت: برنامه‌های آموزشی باهدف توانمندسازی روانی و اجتماعی شامل آموزش زندگی، مهارت‌های رفتاری و ... نیز توسط بهزیستی استان در سال ۹۷ برای ۸۶۰ نفر جامعه هدف در محلات روستایی برگزارشده است.

کد خبر 4727902

کد خبر 5059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد