ارتقاء کمی و کیفی آموزش های تغذیه ای و بهداشتی در مهدهای کودک و ارائه خدمات پیشگیرانه

به منظور فراهم سازی امکانات آموزشی و بهداشتی برای تمامی کودکان از اقشار مختلف جامعه با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل بهزیستی استان و معاونین تخصصی این سازمان تفاهم نامه همکاری تنظیم و منعقد گردید .

 دکتر ستاری مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به برخی از خدمات و فعالیت صورت گرفته به افراد نیازمند و تحت پوشش مجموعه بهزیستی اظهارداشت : محرومیت از خدمات آموزشی در رشد روانی و اجتماعی کودکان تاثیر بسزایی دارد که با گذشت زمان نمود بیشتری می یابد .

مدیرکل بهزیستی استان توجه به سلامت جسمی و روانی کودکان در کنار آموزش را حائز اهمیت دانست و گفت : اندیشیدن و ارائه راهکارهای ارزنده و حرکت در مسیر تحقق اهداف مراقبتی و درمانی برای گروههای سنی هدف ( مهدهای کودک) بیش از پیش لازم و ضروری است .

دکتر ستاری در بخش دیگر از سخنان خود به تعهدات سازمان بهزیستی در قبال برخورداری کودکان مهدهای کودک از آموزش های تغذیه ای اشاره کرد و گفت : ثبت نام و پذیرش کودکان معرفی شده ، ترغیب والدین به منظور همکاری مشترک در تامین بهداشت و تغذیه کودکان ، شناسایی و ارجاع کودکان دارای مشکل ، توانمند سازی مربیان با ارائه آموزش های هدفمند ، تامین بخشی از هزینه های درمانی کودکان و خانواده های کم برخورداراز جمله اقدامات بهزیستی برای این امر خطیر می باشند .

وی ادامه داد : اطلاع رسانی از فعالیتها واقدامات صورت گرفته از روند کارها وامورات ، صدور مجوز های راه اندازی مهدای کودک شهری و رستایی ، توزیع یک وعده غذای گرم ، غربالگری بینایی کودکان و شنوایی نوزادان وانجام مشاوره های ژنتیک ، آموزش های حین ازدواج و حمایت مالی از افراد نیازمند از دیگر بخش های این تفاهم نامه هستند .

افزودنی است : ترغیب والدین برای برخورداری از آموزش های بهداشتی و تغذیه ای، همکاری در توسعه مهدهای کودک شهری و روستایی، تهیه و تنظیم برنامه غذایی مناسب ، تشکیل کلاس ها و کارگاههای آموزشی ، چاپ و تکثیر منابع تغذیه ای ، ارتقاء سطح دانش وآکاهی مدیران و مربیان مهدای کودک ، ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان برای تمام کودکان مهدهای کودک ، ارزیابی و پایش برنامه ، ابلاغ مفاد تنظیمی به واحدهای زیرمجموعه ، برگزاری جلسات توجیهی برای بهورزان و همکاری در اجرای برنامه های غربالگری بهزیستی از جمله تعهدات دانشگاه علوم پزشکی می باشند .

کد خبر 5053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد