تقسیم کار ملی و تعاملات جدی دستگاه‌های اجرایی راهکاری برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در سفر به سمنان در دیدار با مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری با بیان اینکه در بحث کودکان کار و خیابانی باید شأن و کرامت انسانی و حرمت خانواده حفظ شود، گفت: تقسیم کار ملی و تعاملات جدی دستگاه‌های اجرایی یکی از عوامل موثر و مهم پیشگیری و بهبود بیش از پیش خدمات خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از سمنان، «رضا جعفری» مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در سفر به سمنان در دیدار با مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری در بررسی مسائل کودکان کار و خیابانی در استان، گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی بالاخص در بحث کودکان کار و خیابانی باید شأن و کرامت انسانی و حرمت خانواده حفظ شود.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، افزود: یکی از پدیده‌هایی که در مسائل اجتماعی با آن مواجه هستیم عدم تعلق و هویت شهروندی است که افرادی را شامل می‌شود که در شهر زندگی می‌کنند ولی پایبند اصول و قوانین شهری نیستند.

وی، تصریح کرد: سازمان بین‌الملل کار در بحث منع کار کودکان چشم‌اندازی را تعریف کرده است که تا سال 2025 کشورها نباید از کودکان در امر کار استفاده کنند و یا اقداماتی را در خصوص تحسین این هدف انجام دهند؛ لذا با تصویب قانون حمایت از کودکان کار  از سال 1374 در کشور ایران، بهزیستی اقدامات موثر و گام‌های بلندی در راستای حمایت از کودکان کار برداشته است.  

جعفری در پایان تقسیم کار ملی و تعاملات جدی دستگاه‌های اجرایی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را یکی از عوامل موثر و مهم پیشگیری و بهبود بیش از پیش خدمات به این قشر از جامعه عنوان کرد.

کد خبر 4873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد