کودکان معلول در مهدهای کودک تهران پذیرش می‌شوند

مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به پذیرش کودکان دارای معلولیت در مهدهای کودک گفت: این کودکان در صورتی که بتوانند حداقل نیازهای خود را برطرف کنند و نیاز به مراقبت خاص و ویژه نداشته باشند، در مهدهای کودک پذیرش می‌شوند و منعی وجود ندارد.

به گزارش  روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داریوش بیات‌نژاد روز دوشنبه در حاشیه نواختن زنگ مهر مهدهای کودک استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پذیرش کودکان دارای معلولیت در مهدهای کودک بستگی به نوع معلولیت آنان دارد.

وی با بیان اینکه سیاست سازمان بهزیستی همسان‌سازی است، افزود: کودکی که دارای معلولیت است و کودکی که به لحاظ زیستی سلامت دارد باید در کنار هم باشند.

بیات‌نژاد گفت: اگر بعضا گزارش می‌شود که مهدکودکی از پذیرش کودک معلولی خودداری کرده، حتما آن کودک دچار اختلال شدید اتیسم بوده و نیاز به مراقب خاص و ویژه دارد که در کنارش باشد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: اگر مهدکودکی خارج از ضوابط، چارچوب و شاخصی که سازمان بهزیستی اعلام کرده، عمل کند، این موضوع در کمیته نظارتی قابل بررسی است و متناسب با نوع تخلف تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون شکایتی درباره تخلف و پذیرش‌نشدن کودک معلول در مهدهای کودک نداشتیم، بیان کرد: با توجه به نظارت مستمر بر فعالیت‌ مهدهای کودک، اگر خانواده‌ای با موارد تخلف روبه رو شدند، می‌توانند موضوع را به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها یا سامانه  ۳۰۰۰۰۱۲۳ اطلاع دهند.

فعالیت ۸۴۶ مهدکودک در استان تهران

بیات‌نژاد با اشاره به فعالیت ۸۴۶ مهدکودک، حدود ۲۹ مهد روستایی و ۹ مهد حاشیه‌ای و چهار مرکز کودک و رفاه خانواده در استان تهران اظهارداشت: بیش از ۵۸هزار کودک از خدمات مهدهای کودک بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: ۷هزار و ۵۰۰ شغل به واسطه مهدهای کودک علی رغم بحث‌های که با مسئولان آموزش و پرورش در سال‌های گذشته داشتیم و نوسانات اقتصادی موجود در استان تهران ایجاد شده است.

بیات‌نژاد افزود: سال گذشته بیش از ۲۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ابلاغی برای تامین غذای گرم مهدهای کودک حاشیه‌ای و کم برخوردار برای جلوگیری از سوء تغذیه و تقویت بنیه جسمی کودکان اختصاص داده شد.

وی افزود: همچنین سال گذشته بیش از ۸۸۸ میلیون تومان برای کمک به شهریه خانواده‌های کم‌برخوردار تامین و پرداخت شد و در تلاش هستیم که با توجه به شرایط اقتصادی این اقدام سال‌های بعد نیز ادامه پیدا کند و میزان پرداختی‌ها کاهش پیدا نکند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران بیان کرد: نونهالان خانواده‌هایی که تحت پوشش سازمان هستند و از خدمات مستمر استفاده می‌کنند به صورت رایگان در مهدهای کودک پذیرش می‌شوند.

وی گفت: مهدهای کودک متناسب با امکانات و ظرفیت‌هایی که دارند، رده‌بندی می‌شوند و یارانه به آنها تعلق می‌گیرد.

بیات‌نژاد درباره شهریه مهدهای کودک اظهارداشت: براساس دستورالعمل سازمان بهزیستی شهریه مهدهای کودک نسبت به سال گذشته، ۲۹ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای افزایش مهدهای کودک در این استان وجود ندارد، افزود: امسال برای توسعه مهدهای کودک از لحاظ کمی و کیفی به خصوص در مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار مصمم هستیم.

کد خبر 4858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد