بهزیستی ایلام زائران گمشده در ایام اربعین حسینی را ساماندهی می کند

ایلام - ایرنا - مدیر کل بهزیستی استان ایلام گفت: مسئولیت ساماندهی زائران گمشده در ایام اربعین امسال با عنوان ستاد گمشدگان از سوی ستاد اربعین استان به این اداره کل واگذار شده است.

زهرا همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اداره کل برای چندمین دوره متوالی با برپایی این ستاد در ایام اربعین حسینی مکلف به ساماندهی زائران گمشده و نگهداری آنها تا زمان تحویل به خانواده هایشان شده است.

وی ادامه داد: در این ستاد تیم اورژانس اجتماعی این اداره کل مستقر و روانشناسان بهزیستی نیز در این تیم خدمات لازم را در صورت نیاز به زائران ارایه خواهند کرد.

وی همچنین از استقرار تیم توانبخشی این اداره کل در مرز مهران برای خدمات دهی به زائران سالمند و معلول خبر داد و گفت: از طریق این تیم خدمات توانبخشی شامل فیزیوتراپی، توزیع وسایل توانبخشی و غیره در مرز فراهم می شود.

مدیر کل بهزیستی ایلام بیان کرد: همچنین امسال برای نخستین بار غرفه دستاوردهای مددجویان از قبیل صنایع دستی و غیره در نمایشگاه اربعین در شهر مهران برپا خواهد شد.

به گفته وی، این اداره کل همچنین در این ایام آماده ارایه خدمات اسکان به کارکنان و جامعه هدف در حد توان و امکانات مورد نیاز خواهد بود.

به گفته مدیر کل بهزیستی ایلام، در طول ایام اربعین سال گذشته در مجموع این اداره کل علاوه بر ارایه خدمات توانبخشی به زائران معلول و سالمند در مجموع  283 زایر گمشده را ساماندهی کرده است.

مرز مهران یکی از مهمترین کانونهای تردد زائران عتبات عالیات محسوب می شود.

پایان/

کد خبر 4855

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد