زنگ مهر توسط رییس سازمان بهزیستی کشور به صدا در آمد

« زنگ مهر» توسط دکتر وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور در مهد کودک ایران مهر شهر تهران  نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، رییس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و مقام والای دانش آموزان شهید، آغاز سال تحصیلی را به همه خانواده های ایرانی تبریک گفت و افزود: انرژی مضاعفی در روز  اول مهر در تک تک افراد جامعه ایجاد می شود تا با روحیه ای جدید و  پر نشاط به استقبال سال جدید تحصیلی بروند.

وی افزود: طی سال های گذشته در بهزیستی فعالیت های مثبت و مهم بسیاری صورت گرفته است اما نباید به شرایط موجود قانع باشیم و از محوری ترین مسائلی که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بر آن تاکید داشته اند؛ پرورش نسل آینده است و به همین دلیل توسعه و تجهیز و ارتقای کمی و کیفی مهدهای کودک ضروری است.

وی افزود: البته این امر مهم جز با حضور فعالانه، همدلی و همراهی تمامی دست اندرکاران مهدهای کودک در سراسر کشور انجام نمی شود همچنین بخش خصوصی در این زمینه بار بزرگی بر دوش دارد و کمک و همکاری این بخش با بخش دولتی در ارتقا و تعالی مهدهای کودک نقش مهمی ایفا می کند. 

وی تاکید کرد: همچنین در این زمینه عدالت و توزیع مناسب امکانات در سراسر کشور مد نظر ماست و تامین اعتبار  بیشتر برای اجرای کامل طرح یک وعده غذای گرم در روستامهدها و مهدهای حاشیه ای و توجه بیش از پیش  به اینگونه مهدها، در دستور کار این سازمان قرار دارد.

قبادی دانا با اشاره به اهمیت آموزش مهارت های زندگی به کودکان گفت: پیشگیری از معضل بزرگ اعتیاد با فراگیری مهارت های زندگی و تاب آوری اجتماعی از سنین کودکی آغاز می شود و باید از فرصت طلایی حضور کودکان در مهدها استفاده کرد، چراکه در دوران سالمندی ما، نسل جوان جامعه همین فرزندانی هستند که امروز در مهدهای کودک آموزش می بینند و می توانند جامعه بزرگ ایران اسلامی را ارتقا دهند.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: ابهامات قانونی در وظایف مشترک آموزش و پرورش و بهزیستی در تربیت کودکان وجود دارد که مذاکرات مطلوب در خصوص رفع این ابهامات  با مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش آغاز شده و پی گیری می شود.

وی درپایان بر استفاده از روش های نوین آموزشی در آموزش و پرورش کودکان در مهد های کودک تاکید کرد و افزود: استفاده از تجارب دیگران قطعا به معنای کپی برداری نیست بلکه استفاده از محتوای غنی فرهنگ ایرانی و اسلامی خودمان حتما مورد نظر است که به همکاری تمامی دستگاه ها و نهادها، اساتید دانشگاه، علمای حوزه علمیه و... داریم و دست همه آنها را به گرمی می فشاریم.

این مراسم با قصه گویی رئیس سازمان بهزیستی داستانی با مفهوم، کمک به دیگران و همکاری جمعی، برای کودکان این مهدکودک پایان یافت.
 

کد خبر 4762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =