همایش روز جهانی پیشگیری از خودکشی برگزار شد

همایش روز جهانی پیشگیری از خودکشی با حضور دکتر جعفری مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی ، دکتر باقری سرپرست بهزیستی مازندران و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، پزشکی قانونی و نیروی انتظامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر باقری تحمیل انواع بحران های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که طی چهل سال بر کشور وارد شده است را یکی از علل اصلی آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: خودکشی نتیجه بروز آسیب هایی از جمله اعتیاد، طلاق، بیکاری و انواع آزارهای روانی است.

وی بهزیستی  را تنها متولی سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه دانست و گفت: سازمان بهزیستی در راستای مداخله در انواع بحران های اجتماعی با راه اندازی اورژانس اجتماعی و خط تلفن 123 در غالب اعزام تیم های سیار تخصصی نقش بی بدیلی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مازندران با اشاره به افسردگی و اختلالات خانوادگی بعنوان مهم ترین علل خودکشی، خواستار حضور به موقع و همزمان چنددستگاه در صحنه های بحرانی شد و خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد نوع حادثه به گونه ای است که حضور دیگر دستگاه ها از جمله آتش نشانی و اورژانس 115 در کنار تیم های اورژانس اجتماعی  الزامیست.

باقری ضمن تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی در این زمینه تصریح کرد: کاهش انواع آسیب های اجتماعی ارتقا امنیت جامعه را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه این مراسم پنل گفتمانی پیرامون راه های پیشگیری از خودکشی با محوریت پرسش و پاسخ برگزار شد.

کد خبر 4729

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد