شرایط پذیرش کودکان معلول در مهدهای کودک

مدیرکل بهزیستی استان تهران در خصوص ثبت نام کودکان معلول در مهدهای کودک گفت: برای پذیرش کودکانی که دارای معلولیت هستند، در شرایطی که بتوانند نیازها و کارهای حداقلی را خودشان انجام دهند و نیاز به مراقبت ویژه و خاص نداشته باشند، هیچ منعی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، داریوش بیات نژاد در حاشیه نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست سازمان بهزیستی به دنبال همسان سازی همه کودکان است، افزود: یعنی کودکی که دارای معلولیت است و کودکی که به لحاظ جسمی سالم است باید همه در کنار هم باشند. اگر گاهی گزارش می شود که مهد کودکی از پذیرش کودکی خودداری کرده است، ممکن است به دلیل معلولیت ذهنی حاد کودکی باشد. برای مثال کودکی که دارای اختلال اوتسیم حاد است، نیاز به مراقبت خاص و ویژه دارد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: اما کودکانی که دارای معلولیت جسمی هستند و می توانند حداقل‌های خود را برطرف کنند باید در مهدهای کودک پذیرش شوند. همچنین اگر خارج از ضوابط و چارچوبی که سازمان بهزیستی اعلام کرده عمل شود، این موارد در کمیته نظارتی بررسی خواهد شد.

بیات نژاد ادامه داد: درصورتی که خانواده‌ها با موارد تخلف رو به رو شدند می توانند با شماره  ۳۰۰۰۰۱۲۳ تماس گرفته یا به ادارت کل شهرستان‌ها مراجعه کنند. همچنین از سوی این ادارات کل نیز نظارت مستمر از طرف واحدهای نظارتی انجام می شود اما تاکنون در این مورد تخلفی به سازمان بهزیستی گزارش نشده است.

انتهای پیام

کد خبر 4711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد