نظارت بهزیستی ایلام بر فعالیت مهدهای کودک تشدید می شود

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام از تشدید نظارت بر فعالیت مهدهای کودک این استان در آستانه آغاز فعالیت آموزشی این مراکز خبر داد.

شاپور کردی  افزود: با توجه به اینکه مهدهای کودک برای فعالیت باید استانداردهای لازم را رعایت کنند در این زمینه و به منظور صیانت از حقوق کودکان و رفاه حال خانواده ها نظارت بازرسان این اداره کل  بر این مراکز بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه بازرسی از مهدهای کودک سراسر استان توسط کارشناسان این مجموعه در حال انجام بوده و تاکنون به شماری از مهدهای کودک تذکر های شفاهی و کتبی داده شده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام بیان کرد: مهدهایی که در بازرسی های کارشناسان بهزیستی تذکر دریافت کرده اند بر اساس فرآیند رسیدگی به تخلف ها در کمیته های تخصصی و کمیسیون ماده 26 در خصوص ادامه فعالیت و یا تعطیلی موقت آنها تصمیم گیری می شود.

وی از جمله استانداردهایی را که مهدهای کودک باید رعایت کنند را تامین فضای فیزیکی مناسب، تهیه وسایل بازی استاندارد، بهره گیری از مربیان آموزش دیده، رعایت قوانین و دستورالعمل های تخصصی ابلاغی از سازمان بهزیستی کشور و غیره عنوان کرد.

وی با ذکر اینکه هدف بهزیستی از ارایه تذکر و نظارت های تخصصی از مهدهای کودک ارتقا کیفیت این مراکز برای ارایه خدمات مطلوب به کودکان است افزود: در صورت مشاهده تخلف در مهدهای کودک ابتدا تذکر بصورت شفاهی و در مرحله بعد تذکر کتبی با مهلت حداکثر یک ماهه برای رفع نقص و سپس اخطار اول و دوم هرکدام در بازه زمانی حداکثر  15روزه انجام می شود.

به گفته کردی، چنانچه مهد کودک در فرصتهای تعیین شده نسبت به رفع نواقص اقدام نکند بر اساس دستورالعمل مجوز فعالیت آن تعلیق و جهت ابطال مجوز اقدام لازم از سوی سازمان بهزیستی انجام می گیرد.

وی شمار مهدهای کودک این استان را 330 مرکز عنوان کرد و گفت: هم اینک حدود 11هزار کودک در این مراکز نگهداری می شوند.

پایان/

کد خبر 4561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد