مناسب سازی فضای شهری در استان یزد به عزم همگانی نیاز دارد

کارشناس توان بخشی مبتنی بر جامعه بهزیستی یزد گفت: برای مناسب فضای شهرها و اماکن عمومی و بانک ها به همکاری مدیران و همراهی مسئولان دستگاه های مختلف اجرایی و مردم نیاز است.

کارشناس توان بخشی مبتنی بر جامعه بهزیستی یزد گفت: برای مناسب فضای شهرها و اماکن عمومی و بانک ها به همکاری مدیران و همراهی مسئولان دستگاه های مختلف اجرایی و مردم نیاز است.
احمد غفوریان در اولین همایش کارشناسان مناسب سازی و سالمندی استان یزد در مهریز افزود: تاکنون فعالیت های خوبی در مورد مناسب سازی معابر عمومی شهرها برای تردد معلولان و سالمندان انجام شده است ولی این فعالیت ها کافی نیست.
وی ادامه داد: بهزیستی در سال جاری تعامل بسیار خوبی با بسیج سازندگی برقرار کرد که منجر به امضاء تفاهم نامه در خصوص ساخت ۵۰ واحد مسکونی، مناسب سازی تعدادی واحد مسکونی استان شده است.
غفوریان اظهار کرد: یکی از مناطق استان به عنوان شهر مناسب و دوستدار سالمند انتخاب و اقدام های ویژه ای در آن انجام خواهد شد که ان شاءالله شهر مورد نظر به زودی معرفی می شود.
وی جمعیت معلولان استان حدود ۵۰ هزار نفر اعلام کر و گفت: بر اساس آمارهای موجود حداقل ۵ تا ۱۰ درصد جمعیت هر جامعه ای دچار معلولیت است.
همچنین رضا زارع زاده فرماندار مهریز با تشکر نسبت به برگزاری چنین همایش هایی و حساسیت نسبت به مناسب سازی امور برای معلولان و افراد سالمند گفت: در سال جاری بلوار هفتم تیر و مسیرهای عمود بر آنکه یکی از معابر اصلی شهری است که کاملاً برای معلولان و سالمندان مناسب سازی می شود.
در ادامه رئیس اداره بهزیستی مهریز گزارشی از روند عملکرد مناسب سازی در شهرستان ارائه کرد و و اظهار داشت: در سطح منطقه سعی شد که برای افراد با نیازهای خاص برنامه ریزی شود.
علیرضا علیزاده افزود: سال گذشته جلسه های متعددی در خصوص پیگیری مناسب سازی و مبلمان شهری با فرمانداری و شهرداری برگزار شد که منجر به مناسب سازی ۲۰ درصد از معابر شهرستان شده است.
به گفته وی در حال حاضر ۲ هزار معلول و سالمند از خدمات اداره بهزیستی مهریز استفاده می کنند، باید برای رفاه حال و آسایش آنها، مسئولان و دستگاه های اجرایی وظایف خود را انجام دهند.
وی با اشاره به بخشنامه ها و مواد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به ضرورت همکاری شهرداری با بهزیستی اشاره کرد و یادآور شد: این تعامل ضامن اجرای مطلوب قانون و ارائه خدمات مناسب به معلولان، سالمندان و افراد با نیازهای خاص می شود.
این مسئول، استفاده از موزائیک طرح دار ویژه نابینایان، حذف موانع رفت و آمد در پارک ها و بازدید از منزل گروه های هدف بهزیستی و مراکز زیرپوشش را از مهمترین کارها در خدمت به معلولان ذکر کرد.

کد خبر 429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد