تاسیس بنیاد بخشش گامی موثر در جهت کاشت حلزون ناشنوایان

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با تاسیس بنیاد بخشش با هدف کاشت حلزون در بچه های ناشنوا گام های موثرتری برداشته شده است.

دکتر ستاری در رابطه با فرآیند خدمات ارائه شده در سازمان برای کودکان کم شنوا خاطر نشان ساخت : سازمان بهزیستی با انجام طرح غربالگری شنوایی نوزادان در صدد دستیابی به جامعه ای سالم و عاری از معلولیت است و در این زمنیه خدمات بسیار متنوعی را به توانخواهان ارائه می کند .

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: در غربالگری صورت گرفته ی سال گذشته که پوشش 100 درصدی نوزادان را درپی داشت تعداد 22042 نفر غربالگری شنوایی شده اند که از این تعداد 97 نفر مشکل افت شنوایی داشتند و در حدود 35 نفر هم دارای افت شنوایی شدیدبودند .

دکترستاری در بخش دیگر از سخنان خود به خدمات قبل و بعد از کاشت حلزون اشاره کرد و گفت : بعد از کاشت حلزون مرحله تربیت شنیداری راداریم که باید فرد بتواند با تجویز سمعک و کاشت حلزون سازگاری خود را با شرایط جدید بدست آورد .

وی اظهارداشت : درسایه تلاش مسئولین ، خیرین و سازمان تعداد 3 مرکز کودک و ناشنوا وخانواده جهت تربیت شنیداری در سطح استان در شهرستانهای پرجمعیت خلخال ، پارس آباد و اردبیل وجود دارد که کار توانبخشی و تربیت شنیداری را انجام می دهند.

دکتر ستاری افزود : برای افراد متقاضی کاشت حلزون ، توسط صندوق ارزی مبلغ 45 میلیون تومان پرداخت می شود که با مساعدت 3 میلیون تومانی سازمان و 3 میلیون تومان خیرین این هزینه ها به سرانجام رسیده و به کاهش نرخ معلولیت در سطح جامعه منجر می شود . ضمناً سازمان بهزیستی برای تامین قطعات و تعمیرات بعد از کاشت حلزون نیز حمایت های خوبی از افراد می کند.

کد خبر 4066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد