کودک آزاری پدیده ای خاموش در خانواده ها

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از رویکردهای بهزیستی حمایت از کودکان است تصریح کرد : نا آگاهی والدین به مسایل تربیتی ، اعتیاد به مواد مخدر ، اختلافات خانوادگی ، طلاق والدین از مهمترین علل کودک آزاری به شمار رفته و در این راستا گزارش‌دهی در خصوص کودک‌آزاری از سوی بیمارستان‌ها، مدارس و مهد های کودک و... باید مورد توجه باشد و رسانه‌ها نیز باید روی این موضوع حساس باشند.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی اظهار کرد : یکی از گروههای هدف برنامه اورژانس اجتماعی کودکان آزار دیده هستند که در صورت گزارش موارد کودک آزاری (به خط تلفن 123) ، کارشناسان خدمات سیار اورژانس اجتماعی در اسرع وقت به محل اعزام  و به بررسی شرایط می پردازند . در صورت مشاهده این امر، کودک به مرکز مداخله در بحران ارجاع می شود تا با ارایه خدمات مددکاری و روانشناختی اقدام به حل مشکل خانواده  جهت پیشگیری از کودک آزاری گردد و در صورتی که حضور کودک در خانواده موجب آسیب به وی گردد ، کودک از خانواده جدا و در مراکز نگهداری بهزیستی پذیرش می گردد.

وی  افزود : بهزیستی  به عنوان تنها نهاد مداخله گر در کودک آزاری ، سعی در  پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی از جمله پدیده کودک آزاری دارد.

وی خاطر نشان کرد : خط 123 در ابتدا با هدف انجام مداخلات برای موارد کودک آزاری آغاز به کار نمود، ولی در حال حاضر با توجه به امکانات و تجهیزات فراهم شده این فعالیت از حوزه خاص کودک آزاری فراتر رفته و شامل گروه های هدف بهزیستی که در شرایط اورژانسی هستند فعالیت می نماید.
این مقام مسئول از ارائه خدمات روان شناختی و مددکاری خبر داد و اضافه کرد : کودک آزاری ،همسر آزاری،زنان آسیب دیده اجتماعی،دختران فراری یا در معرض آسیب، سالمندان و یا معلولان آزار دیده ، اقدام به خودکشی،کودکان کارو خیابانی، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، اختلافات حاد خانوادگی و...از مهمترین فعالیت های اورژانس اجتماعی هستند که در کنار خدمات تخصصی به خانواده ها ارائه می گردد.

کد خبر 4042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد