دبیرخانه مناسب سازی استان زنجان حائز رتبه دو کشوری شد

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان در دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان گفت :باتوجه به اقدامات و پیگیری‌هایی که در زمینه مناسب‌سازی محیط‌های عمومی در راستای تحقق شهر بدون مانع در سال گذشته انجام گرفته بهزیستی زنجان به عنوان دبیرخانه فعال این ستاد موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی بااشاره به  همدلی، همکاری، هم‌فکری و همت مضاعف اعضاء دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی استان تاکید کرد با توجه به نزدیک بودن بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان معلول در مدارس استان، انجام مناسب سازی در اماکن آموزشی توسط اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس ضروری است .
این  مقام مسئول با اشاره به این‌که بسیاری از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه  به‌لحاظ بهره هوشی هیچ تفاوتی با دانش‌آموزان عادی ندارند و تنها با مشکلات جسمانی، حسی و حرکتی مواجه هستند، افزود : در خصوص مدارس تازه ساخت باید هماهنگی‌های لازم در زمینه مناسب‌سازی به‌صورت استانی و از طریق واحد نوسازی مدارس استان و از همان مراحل اولیه و تهیه نقشه اقدام شود، اما در خصوص مدارس قدیمی و در حال استفاده نیز مستلزم نوسازی ساختمانهای آموزشی است .
وی با بیان اینکه مشکلات معلولین در مدارس دارای دو جنبه معماری و فرهنگی است، اظهار داشت:  تقریبا بیشتر مدارس ما برای معلولین مناسب‌سازی نشده‌اند و از این جهت دانش‌آموزانی که دارای معلولیت هستند با مشکلات عدیده‌ای در مدارس مواجه هستند، به عنوان مثال اگر کلاس‌ها در طبقات برگزار شود، دانش آموزان دارای معلولیت جسمی نمی‌توانند در طبقات تردد داشته باشند.
محمد محمدی به مناسب سازی مطب پزشکان و ساختمان های تاریخی نیز  تاکید نمود و تصریح کرد : اتاق اصناف نیز باید در زمینه مناسب‌سازی همکاری خود را با بهزیستی افزایش داده ، و آیتم‌های مناسب‌سازی در زمان صدور مجوزها در ساختمان‌های عمومی ، دسترسی معلولین به رستورانها و اکثر فروشگاههای سطح شهر مورد توجه قرار گیرد .
مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه انتظار می‌رود دوره آموزشی برای کارکنان دفاتر فنی در نظام مهندسی برگزار شود، ادامه داد: لیست ساختمان‌های عمومی در دست ساخت استان زنجان نیز مورد بررسی قرار گرفته و مناسب‌سازی آن مورد توجه باشد.
محمدی با اشاره به به تاثیر فرهنگ عمومی در امر مناسب سازی و نقش موثر رسانه ملی در افزایش میزان آگاهی شهروندان، خاطر نشان کرد : صدا و سیما نسبت به تهیه و پخش رایگان کلیپ و تیزرهای آموزشی مربوط به مناسب سازی و دسترس پذیری در شبکه های ملی و استانی اقدام نمایند.
 

کد خبر 4027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد