بهبود یافتگان ایلامی بیش از6.7 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال دریافت کردند

مدیر کل بهزیستی ایلام از پرداخت وام اشتغال به بهبود یافتگان خبر داد و گفت: در طول سال جاری در مجموع شش میلیارد و و 750میلیون ریال وام به این افراد پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی ایلام، زهرا همتی روز دوشنبه در نشست کمیته مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایلام افزود: این اداره کل با پرداخت وام و کمک به ایجاد اشتغالزایی آنها درصدد عدم بازگشت بهبود یافتگان به مصرف مواد مخدر است.

وی با ذکر اینکه بهبود یافتگان تازه ترک کرده که فاقد شغل و منبع حمایتی مالی هستند در اولویت دریافت این تسهیلات قرار داشته اند، افزود: حمایت و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان و خانواده های آنها از طریق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به واجدان دارای شرایط و فراهم کردن کسب و کار از طریق طرح کارفرمایی برای بهبود یافتگان در دستور کار بهزیستی قرار دارد.                                     

وی همچنین با اشاره به ضرورت آماده سازی شغلی بهبود یافتگان گفت: این اقدام ها شامل آموزش مهارتهای زندگی، قانون کارو بازار یابی بوده که تا پایان مرداد ماه 90نفر از آن بهره مند شده اند.   مدیر کل بهزیستی ایلام با بیان اینکه اشتغال ارتباط مثبت و نزدیکی با موفقیت در درمان دارد، بیان کرد: چناچه در فرایند درمان بیماران به اشتغال توجه نشود بطور معمول درمان اعتیاد با شکست مواجه خواهد شد.

وی افزود: بهزیستی در کنار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بهبود یافتگان آموزش مهارت های زندگی به این افراد را در دستور کار قرار داد که این افراد مهارت های خودآگاهی، ارتباط موثر، کنترل استرس، خلاقیت و مهارت کسب و کار را کسب می کنند.

وی همچنین از پرداخت ۳۰ فقره یاری برگ دو میلیون ریالی در مجموع به مبلغ 60 میلیون ریال برای حمایت از مصرف کنندگان مواد مخدر برای ترک خبر داد.             

همتی همچنین با اشاره به پذیرش یک هزار و 410مددجوی جدید در این سازمان در سال جاری گفت: 576نفر از این افراد ساکن مرکز استان هستند.

پایان/

کد خبر 3952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد