مهمترین دغدغه معلولین ؛کمبود اعتبارات است

همایش دو روزه علمی کاربردی معاونین امور توانبخشی سراسر کشور با حضور دکتر محمد نفریه معاون توانبخشی سازمان بهزیستی، دکتر سید سعید آرام مدیر کل بهزیستی مازندران، مدیران کل ستادی و معاونین توانبخشی بهزیستی کلیه استان‌ها ،صبح امروز در مجتمع شهید بهشتی ساری آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از  مازندران، دکتر آرام ضمن خیرمقدم به حاضرین، با تقدیر از اقدامات دکتر نحوی نژاد، انتصاب دکتر نفریه به سمت معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی را تبریک گفت و افزود : در این همایش مازندران از نظر جغرافیایی میزبان محسوب می‌شود و هرآنچه شاهدیم ماحصل زحمات مدیران ستادی است.


مدیر کل بهزیستی مازندران تصریح کرد : امیدوارم نهایت بهره  از فرصت ایجاد شده برده شود و با طرح دغدغه های موجود در حوزه توانبخشی با همفکری و تبادل تجربیات مشکلات جامعه هدف به حداقل برسد.


وی با بیان اینکه بهزیستی تنها متولی امور معلولین در جامعه است خاطرنشان کرد : متناسب با گذر زمان شکل و نوع مسائل و مشکلات جامعه هدف درحال تغییر است و ضروریست تا بر همین اساس رویکرد ها، برنامه ریزی ها و روش ها نیز تغییر کند و به روز شود.


دکتر آرام با تاکید بر اهمیت نوع خدمات مبتنی بر نوع نیاز و تاثیر آن بر افزایش رضایتمندی و توانمندی جامعه هدف خاطر نشان کرد : تمام شمول بودن، فراگیر بودن و گسترش ضریب نفوذ خدمات، جامعه ای با نشاط را به دنبال خواهد داشت.
مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه  بهترین تصمیم گیرنده ها برای توانخواهان خود آنها هستند تصریح کرد : در بهره‌گیری از خدمات و استفاده از لوازم کمک توانبخشی معلولین متناسب با نیاز واقعی و شرایط موجود بهترین تصمیم گیران هستند و ضروریست تا نگاه قیّم مآب ما از روی آنها برداشته شود.


وی با اشاره به اینکه واگذاری تصمیم گیری در تهیه لوازم بهداشتی برای معلولین ضایعه نخاعی  رضایتمندی و افزایش عزت نفس را در آنها به دنبال داشت افزود : معلولین توانایی مدیریت معاش زندگی خود را دارند و در حال حاضر مهمترین دغدغه آنها کمبود اعتبارات است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با انتقاد از  یارانه های مرکز محور  گفت : حجم بسیاری از اعتبارات صرف تعداد کمی از معلولین که از مراکز خدمات می‌گیرند می‌شود.


وی با اشاره به پذیرش هایی که بر اساس دستور مراجع قضایی صورت می‌گیرد گفت : بسیاری از بیماران روانی مزمن بر اساس آیین نامه ها قابل ترخیص نیستند و این درکنار پذیرش های مازاد مراکز را با مشکلات اعتباری روبرو می‌کند و استان‌ها را ناچار به استفاده از اعتبارات استانی برای هزینه های مراکز می‌کند.
دکتر آرام در پایان ضمن ابراز خرسندی از ثبت ورود و خروج در مراکز شبانه روزی در جهت شفافیت بیشتر و افزایش خدمات افزود : اداره کل بهزیستی مازندران این آمادگی را دارد تا در بستر فناوری اطلاعات و طراحی اپلیکیشن این خدمت را تسریع دهد.

کد خبر 392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضایی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    1 0
    چرا به خانواده هایی که از معلول شان در خانه نگهداری میکنند مثل این مراکز یارانه وکمک هزینه پرداخت نمیشود؟

خدمات الکترونیک پرکاربرد